Eigenlijk is dat dus allemaal hetzelfde alleen zijn de oefeningen anders
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sanne83 schreef:ik zal proberen een voorbeeld te bedenken.
bijv trailerladen, op paardnatuurlijk.nl is er zo'n filmpje te zien van een man die z'n paard in de trailer laad terwijl hij op het spatbord van de trailer zit, dat lijkt een leuk trucje. Ik had het bijv met voer etc kunnen doen, dan had m'n paard geleerd zo in de trailer te laden.
De laatste keer dat ik een trailer had (ergens in de lente), liep ze er wel op, maar na veel kijken, een beetje zenuwachtig, vrij sceptisch nog. Vorige week stond er toevallig weer een trailer. Heb tussendoor veel vooruitgang geboekt met grondwerk (in haar geval vooral vertrouwen), ik ga op het spatbord zitten, stuur haar erin en ze loopt er zo in, zonder enige twijfel. Heeft dus niets te maken met oefenen van een trucje met de trailer, ze moet mij genoeg vertrouwen en we moeten genoeg communicatie hebben, dan is het geen trucje maar gewoon een bevestiging.
Anya schreef:Maar ik ben er van overtuigd dat de meeste NH-ers dat stadium na verloop van tijd achter zich laten. Tuurlijk ik doe nog wel een paar Parelli dingen...gewoon omdat we ze leuk vinden.