[AR] [LO]Longeren, met of zonder bijzet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 02:50

Ik longeer altijd met slof. Voor de dubbele longe ben ik niet handig genoeg en elastiek is me te stug. Met de slof hebben ze nog redelijk veel vrijheid te bepalen waar ze willen lopen, zonder dat ze met de neus in de lucht en de rug weggedrukt in de rondte kunnen.
Als je de slof op de normale manier omdoet en de 2 uiteinden aan de bovenste ringen van de longeersingel vast maakt boots je de ruiterhand het beste na. Je kan ze ook lager vastzetten, maar ik merk dat Fleur dan te diep gaat lopen. De longeerlijn gaan door het bit vast aan de singel zodat je stelling kan vragen zonder in de mond te trekken.
Fleur is hier de afgelopen weken erg op vooruitgegaan..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:48

Als je wilt leren longeren met de dubbele longe kun je 't eerst met een ervaren, rustig paard doen of de buitenste longeerlijn eerst over de rug (via de longersingel) - als dat goed werkt, probeer je een keer achterlangs. Zo heb ik het met een klein beetje instructrie ook geleerd en het gaat nu redelijk goed - behalve als een paard echt heel onrustig is, dan zit ik te vele te plukken en te trekken.