[AR] [NH] KFH, en wat mensen kunnen leren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:52

en in gelderland.....?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:00

IK. Ik woon in Uddel, dus vlakbij Apeldoorn.

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:48

pantarhei"]
Heb recent zijn boek van iemand geleend en ben blij dat ik het niet besteld heb.
Niet dat ik het een slecht boek vind, maar de info die erin staat heeft voor mij beperkte toegevoegde waarde. Ik mis vooral het 'hoe' in zijn boek. Als je het leest dan doe stap 1, 2 en 3 en dan doet je paard het ook gewoon. Mijn praktijkervaring is anders Haha!

Veel wat in zijn boek staat komt uit andere boeken, ik zie het meer als een soort samenvatting en niet als 'het boek' voor mij. Ik ben meer gecharmeerd van het boek van Steinbrecht en van de boeken van Hinneman/Van Baalen; Rijden in Balans van Bonhof; Heather Moffett; Centered Riding etc. Daar haal ik meer uit.
[/quote]

Johan heeft inderdaad van verschillende leermeesters eruit gehaald wat hem nuttig leek, en heeft daar a.h.w. zijn eigen methode omheen gebreid door de praktijkervaring met de paarden zelf. Dit zorgt ook juist dat hij een heel brede kijk heeft.
Als hij ook merkt dat bijvoorbeeld een rijoefening niet goed lukt, dan kijkt/leest hij nog eens terug wat nog meer de mogelijkheden kunnen zijn om dit op een vriendelijke manier te bereiken die wel bij het paard en leerling past.
Ik heb dit dus zelf juist als heel verrijkend ervaren. Ook omdat hij open staat voor dingen die mss in eerste instantie niet geheel stroken met hoe hij ertegen over staat. Als hij merkt dat het op die manier ook gaat, is dat goed voor hem. Zolang de basisprincipes (dominantie, respect enz) maar behouden blijven.

[quote="pantarhei"]
Miessen zit voor mij veel te ver weg, dus daar ga ik niet naar toe.
[/quote]

Hij zit voor mij ook heel ver weg! Maar dat is nu juist een voordeel: hij komt naar je toe Knipoog Hij doet een paar keer per maand een rondje door het land zeg maar Lachen

[quote="pantarhei schreef:
Wel ga ik 20 juni een les rijden bij Antoine de Bodt en ben heel benieuwd naar de ervaring die ik daar op doe. Als het leuk is en het past bij mij en mijn paard dan ga ik ook op 1 augustus een clinic doen (theorie en praktijk). Ook wil ik nog een keer naar Nelly Abbenes, zij is ook een soort kunstenaar op klassiek dressuur gebied.

Begrijp ik goed dat jij bezig bent met klassieke (Iberische?) dressuur? Kun je me iets vertellen over de ervaringen die je hier al mee hebt? En wie is Antoine de Bodt? (even een vragenvuurtje Knipoog )

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:49

Duncan schreef:
Weet iemand hier toevallig in groningen een leuke instructrice/instrukteur???

Ook in Groningen komt Johan Miesen dus Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 18:23

da's mooi! misschien een idee... (maar waarschijnlijk wel prijzig...weet jij hoeveel???)

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:57

Duncan schreef:
da's mooi! misschien een idee... (maar waarschijnlijk wel prijzig...weet jij hoeveel???)

Kijk even op zijn site, daar staan alle prijzen van de verschillende mogelijkheden: www.mensenpaard.nl
Als je de academie doet of 10 lessen hoef je waarschijnlijk geen reiskosten te betalen (is wel fijn natuurlijk bij afstandje maastricht-groningen Knipoog ), bij losse lessen wel.