Qua gedrag, heb je je wel eens verdiept in karaktertypes? Ik vermoed dat jij te maken hebt met een left brain introvert type. En die zijn inderdaad heel nuchter en kalm (vanbuiten) maar tevens ook wat moeilijk te motiveren.
Ik heb er inmiddels geen meer met dat karaktertype omdat ik daar zelf ook niet gemotiveerd van raak
Wat hier in het verleden goed hielp is veel eigen initiatief belonen en echt aandacht hebben voor het kleine. Voer en mindset maakten hier dat ik ineens op zoek moest naar de rem ipv het gaspedaal. Maar helaas bleef het een vicieuze cirkel. Ze paste beter bij een moeder met druk leven die een stabiel paard zocht voor ontspannen ritjes zonder veel go of trainingsdruk. En ik ben helemaal happy met mijn left brain extravert paard.

Áls dat de enige manier van trainen is, kan ik dat geen vertrouwen noemen, sorry. Wie hou je voor de gek? Ik bedoel, hoe kies jij jouw vrienden? Op die neutrale cue reageren kan een R+ getraind paard ook, maar de gedachte en emotie van het paard zal er compleet anders bij zijn.

ik voel mij een beetje gemansplaind, ook al ben je waarschijnlijk een vrouw.