3 jarige trekt zich los

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: 3 jarige trekt zich los

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:35

Fin dat de tips jou en je paard helpen. Hierdoor verandert jou natuurlijke overwicht op hem ook nog eens en zal hij minder de neiging te hebben om zijn eigen kop te volgen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:37

En mag ik nog een hele belangrijke tip geven

Trek goede handschoenen aan!
De rest qua tips heb je wel gehad.
Maar handschoenen is wel fijn voor het geval dat het touw toch nog door je handen gesleurd word

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:48

Dat is een hele goede tip!
Ik weet van een paardentransporteur dat geen enkel paard zonder dunne werkhandschoenen geleid of geladen wordt.
Op sommige bedrijven moeten werknemers altijd handschoenen dragen als ze met paarden bezig zijn en dragen ze een heuptasje zodat ze nooit kunnen zeggen, oeps vergeten.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:51

Mooi dat het weer de goede kant opgaat. Het zal best nog wel eens een paar keer wat minder lekker gaan, dat is niet ongewoon. Het is nog een heel jong dier en soms zijn ze wat overprikkeld, of afgeleid. Dan rustig, zonder gedoe weer in de kudde zetten en een dag of wat later weer proberen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:09

tienus63 schreef:
Dat is een hele goede tip!
Ik weet van een paardentransporteur dat geen enkel paard zonder dunne werkhandschoenen geleid of geladen wordt.
Op sommige bedrijven moeten werknemers altijd handschoenen dragen als ze met paarden bezig zijn en dragen ze een heuptasje zodat ze nooit kunnen zeggen, oeps vergeten.

Sinds ik mijn hand open heb gehaald aan het halstertouw, heb ik nu dus wel handschoenen aan.
Idd dunne werkhandschoenen of wat dan ook...

Oké gewoon thuis zonder dat ik rare dingen verwacht heb ik ze niet altijd aan.
Maar bijvoorbeeld met buiten wandelen wel.
De gewone dingen in de bak niet. Maar daar verwacht ik van de onze ook geen drama.
Verwacht ik wel drama, handschoenen aan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:26

Ik ben bevooroordeeld momenteel maar ik zou zeggen altijd handschoenen aan. Ik heb ze normaal altijd aan. Doe het 1 keer niet (gewoon stom vergeten.) bij een routine klus met een paard dat nooit trekt en wordt al een dikke week dagelijks verzorgd inmiddels. :=

Met handschoenen was het wellicht ook even pijnlijk geweest maar dan had ik mijn pees gisteren niet kunnen bestuderen.

Handschoenen aan had me 10 seconden gekost en dan had ik hoogstens kapotte handschoenen gehad. Nu ben ik al een week zoet. :x