Petitie herzien reglementswijziging KNHS voor sulky's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:49

Lukasje schreef:
De onze 98cm :(

Prima maat voor de mendurance. ;)

Jolliej

Re: Petitie herzien reglementswijziging KNHS voor sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:45

Ik vind het ook heel zuur, mijn pony's die variëren tussen de 85 en 93 cm hebben altijd goed mee kunnen komen in de wedstrijden. Ik snap de strekking wel, want soms is de combinatie kleine pony en menner niet evenredig aan elkaar, zonder mensen meteen aan te vallen of iets.
Maar dit is natuurlijk wel heel zuur. Wat hier geopperd werd over gewichten is denk ik veel toepasselijker, maar er zitten natuurlijk veel meer haken en ogen aan het menselijke en respect deel daaraan ben ik bang. Waardoor zo'n regel misschien niet mogelijk is?

Ik heb met 1 van mijn pony's mee gedaan aan 2 mendurances met een stokmaat van 85 cm met sulky in het enkelspan en beide zonder problemen uitgelopen. Dus dat is inderdaad een mooie optie. Maar vaak als je uit Friesland moet komen te ver rijden. Heb voor beide toch wel zo'n 3 uur heen en 3 uur weer terug moeten rijden. Misschien in de toekomst wil ik weer maar dan met een vierspan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:48

MarjaR schreef:
Jorex schreef:
Nou dan hoef ik dus geen wedstrijdambities te gaan krijgen dus.. -O-
Mijn sulky is prima geschikt, de pony's zijn maar 85cm. Ze lopen tijdens onze onderlinge indoor marathon de groten eruit en laten alleen de andere shetten en wedstrijdmenners voor zich. Ze lopen tweespan nu ook ritten van 20km binnen 2 uren... Maar goed geen wedstrijden voor ons dus, want ze gaan niks aan de maten doen.. |o

Al eens aan mendurance gedacht? Daar kunnen die kleintjes echt prima uit de voeten. ;)

Ik start mendurance HC. No way dat ik de knhs nu nog geld gun hoor. Daarnaast doe ik voor de lol mee in Diever met de marathon. Dit jaar tandem sulky. :')

@Jolliej in het noorden heb je eind maart Gaasterland. Nu net geweest. Hebben mijn toppers weer even tweespan uitgelopen met hun 85cms. En 21 juni Kuinderbos, weet niet of dat dichtbij genoeg is voor je?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:51

Wat ik ook stom vind, is dat je niet bitloos mag starten starten.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:20

Jorex schreef:
@Jolliej in het noorden heb je eind maart Gaasterland. Nu net geweest. Hebben mijn toppers weer even tweespan uitgelopen met hun 85cms. En 21 juni Kuinderbos, weet niet of dat dichtbij genoeg is voor je?

Kuinderbos is zeker dichtbij en gaasterland ook, maar die dagen moest ik net weer werken haha. Dus net hoe het valt dan weer haha

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:59

MarjaR schreef:
Lukasje schreef:
De onze 98cm :(

Prima maat voor de mendurance. ;)

Zit daar ook dressuur bij, want daarin wordt de pony vnl getraind ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 22:01

Nee, mendurance is alleen mendurance.

Mijn dressuur pony vind het helemaal leuk.
Laatst ene week winst in her ZZ, week er na in Gaasterland wedstrijd goed uitgelopen!