[AR] Is het repareren van mijn kar het waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: Is het repareren van mijn kar het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:14

een wagen met 19" wielen uitzoeken dit rolt lichter.
Sucses met jou zoektocht.

welsh4span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:58

Heeft Voskamp geen gebruikte staan?
Ze ruilen regelmatig leuke wagens in.

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 18:18

welsh4span schreef:
Heeft Voskamp geen gebruikte staan?
Ze ruilen regelmatig leuke wagens in.

Nee, ze zouden me op de hoogte houden maar is een kleine kans.
En mijn karretje is zo een roestbak dat Voskamp deze niet eens voor een 10tje zou willen overnemen
Ik ga rustig opzoek, heb totaal nog geen geld er voor dus het komt wel.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:53

Nou dat word even een staatslot kopen en even goed duimen dus als tip zou ik zeggen even goed doorsparen en dan ergens bij een erkende wegenbouwer een kar uitzoeken ik heb dat twee keer niet gedaan en de eerste keer is best goed uitgepakt en van dat karretje hebben we nog veel plezier al is deze wel te smal om wedstrijden mee te rijden maar de tweede kar die ik kocht was en heel erg zwaar en voor mijn benen wat aan de korte kan ( ik ben 168 ) dus niet echt groot en bovendien bleek hij ook nog te 2 cm te smal dus hebben er nog een hoop werk aan gehad . De verkoper had een beetje haast met verkopen en daar ben ik uit onwetend heid ingetrapt en had wel gevraagd op hij officieel 125 was en daarvan werd gezegd wij hebben er ook wedstrijd mee gereden ☹️dus zoek even een expert die met je mee gaat . Succes met sparen en laat je ons weten als het gelukt is gr nanny en Goldy Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:15

Als je eerst uitrekent hoeveel euros het repareren is, en hoeveel euros de nieuwe kar is kan je kijken wat duurder is, en wat meer in je budget past.
Als je toch een nieuwe kar wilt, en een tijdje zonder kar zit. Zou ik gaan fietsen met je shetje. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 21:16

Coco4life schreef:
Als je eerst uitrekent hoeveel euros het repareren is, en hoeveel euros de nieuwe kar is kan je kijken wat duurder is, en wat meer in je budget past.
Als je toch een nieuwe kar wilt, en een tijdje zonder kar zit. Zou ik gaan fietsen met je shetje. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Repareren is deze kar zoiezo niet waard, en als ik m zou verkopen zou ik nogsteeds niet genoeg hebben voor een fatsoenlijke kar.. fietsen doe ik inderdaad graag met mijn pony, heb wel meer plezier in het contact met mijn pony als ik met hem men. Heb vandaag een rit gemaakt met andere mensen die allemaal sulkys hadden. Zag er super comfortabel uit nu zit ik dus ook daar overna te denken. Vind kiezen tussen vierwieler of sulky wel moeilijk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:11

Is zo'n concourswagentje niet wat? Die zijn niet zo duur en super licht en je kan er een rem op laten bouwen.

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 12:37

Elisa2 schreef:
Is zo'n concourswagentje niet wat? Die zijn niet zo duur en super licht en je kan er een rem op laten bouwen.

Bedoel je zo een van hout voor dressuur achtige dingen?

Ik wil eigenlijk graag een kar waarmee ik lekker ruig door de bossen kan crossen en afstanden maken.
En liefst ook in onze bus past, dus niet breder dan 110cm.

Zal zoiezo moeten sparen eerst.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:29

Elisa2 schreef:

Daar wil je geen onverhard terrein mee over.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:16

Nee door het bos is dat niet zo handig inderdaad...dan is een marathonwagentje echt de meest verstandige optie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:19

Remmen vind ik geen issue, met een goede broek en niet teveel gewicht kan de pony zelf op de broek remmen.

Die draaischijf zou ik even laten aandraaien en het lamoen gewoon een stuk naar buiten (laten) buigen zodat pony er tussen past. Dan kan je er prima weer even mee weg.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:02

Freddydeshet schreef:
Elisa2 schreef:

Bedoel je zo een van hout voor dressuur achtige dingen?

Ik wil eigenlijk graag een kar waarmee ik lekker ruig door de bossen kan crossen en afstanden maken.
En liefst ook in onze bus past, dus niet breder dan 110cm.

Zal zoiezo moeten sparen eerst.

Ruig door het bos en passend in de bus kan perfect met een HCA. Ik neem veel gewone ruiterpaden en dit past altijd. Ook lekker kunnen rijden in mul zand en hobbelig of heuvelig terrein gaat perfect.