Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
L1nda_91 schreef:Onervaren zijn ze nou ook weer niet. En genoeg ervaring (onder zadel en op de grond) om hiermee om te gaan. We gaan hem zeker niet direct weer voor een andere wagen zetten. Maar weer opnieuw alles oppakken vanaf het begin. Eerst weer een band er achter hangen om hem weer te laten wennen en dat opbouwen. Maar tips voor een wagen om dit op een duur weer te proberen (met een ervaren menner) is welkom. Alles rustig aan..
L1nda_91 schreef:Hij is bij een van de vorige keren een beetje in paniek geraakt toen we wilden omdraaien in het gras. Dat hebben we toen nog een paar keer gedaan en dat goed afgesloten.
Hij voelde nu vanaf het begin al wat drukker aan. Hij stapte wat druk weg en schudde met zijn hoofd, maar toen hij eenmaal liep ging hij zachtjes draven(op zo'n tempo dat ik mee kon lopen) en daar leek hij wat te ontspannen. Daarna zijn wij stil gaan staan op dat punt bij het gras om te bedenken of we hem gingen aftuigen, omdraaien of nog wat verder doorlopen. En voordat we ook nog maar een beslissing hadden gemaakt draaide hij iets en steigerde en toen ging het mis..
Hij heeft nu 4x voor de wagen gestaan. 1e x dus druk in het gras. 2x daarna ging dat eigenlijk heel goed. Dus wat nu het verschil maakte? Normaal gesproken trekt hij zich nergens wat van aan. Ik zou hem bestempelen als bomproof.
Echwel schreef:L1nda_91 schreef:Hij is bij een van de vorige keren een beetje in paniek geraakt toen we wilden omdraaien in het gras. Dat hebben we toen nog een paar keer gedaan en dat goed afgesloten.
Hij voelde nu vanaf het begin al wat drukker aan. Hij stapte wat druk weg en schudde met zijn hoofd, maar toen hij eenmaal liep ging hij zachtjes draven(op zo'n tempo dat ik mee kon lopen) en daar leek hij wat te ontspannen. Daarna zijn wij stil gaan staan op dat punt bij het gras om te bedenken of we hem gingen aftuigen, omdraaien of nog wat verder doorlopen. En voordat we ook nog maar een beslissing hadden gemaakt draaide hij iets en steigerde en toen ging het mis..
Hij heeft nu 4x voor de wagen gestaan. 1e x dus druk in het gras. 2x daarna ging dat eigenlijk heel goed. Dus wat nu het verschil maakte? Normaal gesproken trekt hij zich nergens wat van aan. Ik zou hem bestempelen als bomproof.
Is het logisch dat met zo een bouwvallig karretje je niet kunt draaien
Zit geen draaikrans op dus aeme sier moet een stijf lamoen draaien.
Als ik de pony was liet ik mij nooit meer inspannen door jullie..
Wat een amateuristisch gedoe en dan nog in de verdediging schieten
L1nda_91 schreef:Ik vraag hier om jullie advies. De eigenaresse heeft er niet om gevraagd om op Facebook reacties te krijgen..
Advies slaan we zeker niet in de wind. Want ik geef aan dat als we er mee door gaan dit met een ervaren menner doen. En nu eerst gewoon met een band het vertrouwen terug willen krijgen.
Dat is een totaal ander verhaal dan jullie er van maken.
tine10 schreef:L1nda_91 schreef:Ik vraag hier om jullie advies. De eigenaresse heeft er niet om gevraagd om op Facebook reacties te krijgen..
Advies slaan we zeker niet in de wind. Want ik geef aan dat als we er mee door gaan dit met een ervaren menner doen. En nu eerst gewoon met een band het vertrouwen terug willen krijgen.
Dat is een totaal ander verhaal dan jullie er van maken.
Ook het slepen van een band zul je nu moeten overlaten aan een deskundige! Gewoon het hele proces, omdat jullie het verknald hebben. Ja, jij ook. Jij had beter moeten weten en hier niet aan moeten meewerken, dus ook niet ernaast lopen, want dat is meewerken
Maar goed, we kunnen hier proberen wat we willen om de pony te beschermen, het gaat ons niet lukken. En als je zo alles bagatelliseert betwijfel ik jouw ervaring als menner. Als jij een ervaren menner was geweest, was je hier nooit aan begonnen.