Problemen omtrent grondwerk en wederzijds respect

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Problemen omtrent grondwerk en wederzijds respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:51

Eileen er zijn in NL genoeg mensen die wel met NH werken. Je gooit nu iedereen op dezelfde hoop en dat is niet terecht. Omdat jij nou in Canada zit bij een dergelijke trainer betekent niet dat er hier geen mensen zijn die op die manier trainen. Je moet ze alleen weten te vinden.

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:08

Heel goed TS :-)

Dit consequent volhouden en dan merk je, dat ze vanzelf aan de kant gaat en blijft totdat jij toestemming geeft om te gaan eten.

Dat is een mooi begin.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:27

Super dat het zo goed ging!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:44

TS: je klinkt erg onzeker, en ik denk dat dit een situatie is die niet alleen gaat om 'hoe grondwerk met je paard' maar nog wat meer naar de basis: je eigen grenzen aangeven en bewaken. Wellicht dat het interessant is om dit bijvoorbeeld te gebruiken voor iets als coaching, zodat je je eigen basis leert herkennen.
Uiteindelijk gaan de meeste paarden namelijk wel weg voor een zwiepende zweep, en ook voor diverse andere zaken van het grondwerk, maar dat blijven dan een beetje 'trucjes' zeg maar. Weet je echt wat jij wilt en wat jouw ruimte is?

(Ook... als je wilt dat een paard naar je toe komt klinkt dat een beetje als het zoeken naar bevestiging. En daarmee maak je jezelf eigenlijk al volgend aan het paard. Uiteindelijk wil je juist dat het andersom is: dat het paard bij jou bevestiging zoekt, omdat jij stuurt en jij weet wat het grotere plan is.)

Paarden zijn mooie spiegels, en zoiets kan je helpen om persoonlijk te groeien. En als je die innerlijke zekerheid een beetje vind, denk ik dat de problemen met je paard al verdwenen zijn.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:15

Shadow0 schreef:
TS: je klinkt erg onzeker, en ik denk dat dit een situatie is die niet alleen gaat om 'hoe grondwerk met je paard' maar nog wat meer naar de basis: je eigen grenzen aangeven en bewaken. Wellicht dat het interessant is om dit bijvoorbeeld te gebruiken voor iets als coaching, zodat je je eigen basis leert herkennen.
Uiteindelijk gaan de meeste paarden namelijk wel weg voor een zwiepende zweep, en ook voor diverse andere zaken van het grondwerk, maar dat blijven dan een beetje 'trucjes' zeg maar. Weet je echt wat jij wilt en wat jouw ruimte is?

(Ook... als je wilt dat een paard naar je toe komt klinkt dat een beetje als het zoeken naar bevestiging. En daarmee maak je jezelf eigenlijk al volgend aan het paard. Uiteindelijk wil je juist dat het andersom is: dat het paard bij jou bevestiging zoekt, omdat jij stuurt en jij weet wat het grotere plan is.)

Paarden zijn mooie spiegels, en zoiets kan je helpen om persoonlijk te groeien. En als je die innerlijke zekerheid een beetje vind, denk ik dat de problemen met je paard al verdwenen zijn.

Misschien zou je gelijk kunnen hebben.
Ik ga hier zeker over nadenken.
Omdat wat je hier beschrijft me wel wakker schudt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:32

Er is een boek dat 101 grondwerkoefeningen heet.
Veel leuke inspirerende ideeën.

Is net geweest Equiday maar in het najaar is het weer. Erg leuk en inspirerend en veel geweldig leuke standjes.

Ik ben zelf ook best onzeker met paarden. Les nemen helpt mij enorm.
Het kan van alles zijn coaching, paardenfluisteren, gewoon er op zitten en rijden, rechtrichten, grondwerk volgens de methode van 2 moons.
Een leraar maakt me bewust van mijn houding.