[AR] Oefen / Impuls menwedstrijden 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Oefen / Impuls menwedstrijden 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:03

Daarom zeg ik het moet leuk blijven, de officiele wedstrijden gaan voor. Gelukkig heb ik de luxe van meerdere spannen dus kan afwisselen maar vind het voor het andere span nog even te gek. Dus denk dat je mij als hindernis rechter gaat zien in Barsingerhorn :) dan kan ik rustig en met een rustig gevoel in Bronniger starten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:09

Heeft er toevallig gisteren iemand in het Amsterdamse Vos wedstrijd gehad?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:21

Ja ik! Heerlijk gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:03

MelanieB schreef:
Naja die van Letsdunit zijn niet onervaren haar wedstrijdspan, maar zelfs met mijn span vind ik dat too much.

Ach so! Ik haalde even wat mensen door elkaar geloof ik. 8)7 Anyway: ik vind het voor mezelf al mentaal te zwaar, twee dagen ertussen. :D :+

Citaat:
Ja Jim/Noor kunnen hele stukken gelijk lopen, die passen zich echt mooi aan elkaar aan en dan spant het top, maar ook dat heeft wel even geduurd hihi. :))

Maar mijn marathon span die als water en vuur zijn ook qua gangen hebben toch ook altijd goed samen gelopen, liep dan wel niet zo vaak tegelijk als huidig, maar ook die konden zich uiteindelijk goed aan elkaar aanpassen. Kost wat training, dan heb je wat, tuurlijk is 2 met gelijke gangen makkelijker en loopt sneller goed, maar ach zo blijft het een uitdaging en leren de pony's wel echt een span te worden. :Y)

Tsja, het zal best wat training vergen, dat geloof ik! Maar ziet er leuk uit in ieder geval. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:09

Evelinee_ schreef:
Ja ik! Heerlijk gereden!

Dit was mijn eerste keer dat ik een menwedstrijd bijwoonde. Ben geschrokken hoe zwaar de marathon was.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:29

Weten jullie of er nog oefen menwedstrijden waar je zonder startpas aan mee kunt doen en met spoorbreedte kleiner dan 1.25? Dressuur en vaardigheid? In omgeving van +\- 30 km van bennekom?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:41

Ik hoorde al dat het zwaar was BloemBloem, dus kan me voorstellen als je voor eerst kijkt dat het zo zwaar is...

Startlijsten.nl kun je je woonplaats en hoeveel km je wilt gaan zoeken.

Elke dressuur vaardigheid kun je hobby starten (zonder startpas maar wel lid van knhs).
Je mag met smallere wagen starten (minimaal 1.10 spoorbreedte) in vaardigheid als je een A pony hebt (kleiner dan 1.17).
Dressuur spoorbreedte is vrij.

Oftewel even op startlijsten zoeken naar iets in de buurt en inschrijven voor hobby rubriek. :)
Ze zullen daar niet moeilijk doen over meetbewijs van je pony maar als je ooit besluit officieel te gaan dan zul je m wel moeten laten meten als je met smallere wagen wilt starten.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:52

Volgens mij hoef je niet eens lid te zijn van de KNHS. De impulsrubrieken worden toch niet doorgestuurd naar de KNHS. Dus maakt hen niet zoveel uit wie/wat er allemaal meerijdt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:58

Jazeker wel Assie. :D
Je moet KNHS lid zijn om hobby te rijden. Vereniging kan het namelijk nu wel checken want je komt dan in het systeem te staan, resultaten worden verder idd dan weer niet doorgestuurd maar dat maakt niet uit.
Vriendin kon iig niet meerijden hobby tenzij ze knhs lid was, en pas recent ook nog de vriend van een clubgenootje kon pas meedoen nadat hij knhs lid was.

Zie voor meer info:
https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstri ... rubrieken/
Oftewel; als je ruiter-of menbewijs hebt is dat ook al een knhs lidmaatschap.
En anders is het 20,- per jaar.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:57

Bedankt Melanie :)

Ik zag op startlijsten.nl wel officiële dressuur en vaardigheidswedstrijden staan maar ik zag nergens iets over een hobby rubriek. Maar elke officiële wedstrijd heeft dus wel een hobby rubriek?

Ik ben wel lid van de KNHS vanwege mijn koetsiersbewijs dus dat moet geen probleem zijn dan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:31

Dan ben je idd al lid!
Je kan ze even mailen met de vraag of je hobby kan starten, hier in de omgeving kan het eigenlijk op 99 van de 100 wedstrijden, heb nog niet meegemaakt dat het ergens niet kon, maar zou even mailtje sturen, dan helpen ze je op weg! :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:32

Hier in de buurt heeft iedere wedstrijd ook een hobbyklasse.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:43

MelanieB schreef:
Ik hoorde al dat het zwaar was BloemBloem, dus kan me voorstellen als je voor eerst kijkt dat het zo zwaar is...

Sommige gingen echt schreeuwend, met de nodige tikken hindernis 3 door :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:52

Da's niet netjes... helaas vaak op die kleinere wedstrijden word niet echt gecontroleerd op zweepgebruik, terwijl je op grotere wedstrijden er op aangesproken word bij teveel tikken, en eventueel sancties volgen.
'Schreeuwen' is heel normaal, al is er natuurlijk aanmoedigend schreeuwen/roepen en vernederend schreeuwen.

https://www.youtube.com/watch?v=SucdkWAhw5g
Hier dus bijv dat je ons regelmatig 'Links' en ' Rechts' hoort schreeuwen en nog even flink aanmoedigen, Ze gaan er echt niet harder van, maar het is meer ook fanatiek zijn :))
Al zie je bij laatste lijntje als ik aanroep dat ze nog even een extra beentje bij zetten maar in de hindernis zelf heeft het echt niet zoveel zin, tis ook meer voor jezelf..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:01

MelanieB schreef:
Jazeker wel Assie. :D
Je moet KNHS lid zijn om hobby te rijden. Vereniging kan het namelijk nu wel checken want je komt dan in het systeem te staan, resultaten worden verder idd dan weer niet doorgestuurd maar dat maakt niet uit.
Vriendin kon iig niet meerijden hobby tenzij ze knhs lid was, en pas recent ook nog de vriend van een clubgenootje kon pas meedoen nadat hij knhs lid was.

Zie voor meer info:
https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstri ... rubrieken/
Oftewel; als je ruiter-of menbewijs hebt is dat ook al een knhs lidmaatschap.
En anders is het 20,- per jaar.

Ja, ik ken de KNHS-regels. En officieel klopt het wat je zegt.
In de praktijk kun je op haast iedere wedstrijd KNHS-lidmaatschaploos Hobbyklasse starten en word je gewoon bijgeschreven. (Uiteraard alleen wanneer die wedstrijd een hobbyklasse uitschrijft).

Persoonlijk vind ik het een nare actie van de KNHS om 20 euro aan het starten van hobby-klasse te verbinden. Zeker voor de mensen die gewoon eens een wedstrijdje willen starten op hun eigen club, maar verder geen vervoer oid hebben, waardoor ze nooit op een andere wedstrijd gaan starten. Op die manier wordt dat éne proefje ineens wel heel prijzig (want 20 euro extra). Maar goed, dat is een andere discussie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:08

Klopt idd hoor ben het met je eens..

Hier kon je iig niet meer inschrijven voor hobby als je geen knhs lidmaatschap hebt.
Blijkbaar werd dat of nagecheckt, of kregen ze er melding van via concoursprogramma als je startlijst maakt... maar het lukt nu iig niet meer hier bij onze grote menvereniging waar toch altijd veel hobby-starts zijn...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:47

Misschien dat het met de laatste update van concours gewijzigd is dan. Want voor april, toen er nog geen lidmaatschap nodig was, kon je die hobbyklassers er gewoon tussen zetten zonder enige vorm van check.
Uiteraard ging inschrijven dan niet via mijnknhs, maar gewoon handmatig er tussen zetten.

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:02

In Zeewolde is ook nog een oefenmarathon op 21 mei as. Wegtraject, vaardigheid en 4 hindernissen waarvan er 1 2x gereden wordt.
Wij gaan het voor het eerst proberen met ons "gelegenheids 2span'
Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:55

Gelegenhedsspan of niet het ziet er keigaaf uit!

DAP_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:42

Geef u snel op voor de oefenmarathon tijdens de 25ste editie van De Dag van het Aangespannen Paard. Het belooft een ontzettend mooie dag te worden waarin er naast de oefenmarathon ook een riddertoernooi, polodemonstratie en rijtuigen van het Koninklijk Staldepartement te zien zijn.
Ter ere van ons lustrum is er een kortebaandraverij en koetsentocht door het centrum van Utrecht!

Opgeven kan doormiddel van een het ingevulde inschrijfformulier (zie link) op te sturen naar dap@vet.uu.nl.

http://dagvanhetaangespannenpaard.nl/pr ... /marathon/

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:21

Op 1 mei is er ook een wedstrijdje in Berkel-Enschot.

Volgens mij mag iedereen mee doen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:39

Ik heb vandaag gegroomd in Barsingerhorn. Ook wel eens leuk om achterop te zitten ipv zelf het stuur in handen te hebben. Pony had nog nooit een marathon gelopen, maar heeft het super gedaan. Wij kwamen er zelf ook al meer om elkaar te herstellen in hindernissen als het niet helemaal lukte.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:47

Oefenwedstrijd Mennen (Impuls) Zuidlaarderveen, zaterdag 10 september 2016.

Dit is een jaarlijks, samengesteld evenement (dressuur/wegtraject met hindernissen/vaardigheid).

Inschrijven kan nu, bekijk alles op de website: www.de-mennerij.nl

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:48

Daar doen we aan mee :-).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:55

Dan zie ik jullie vast wel, want ik ben die maffe paardenschilder die altijd de hoofdprijs schildert en die van vorig jaar moet aanbieden... (nee, nooit wint, want ik doe niet mee met het irritante bonte stel dat daar altijd op het terrein stennis loopt te maken als de aanspanningen het uitstaptraject rijden.. hahaha).

Het wordt weer bijzonder interessant, dit jaar (meer mag ik niet vertellen)!