Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Nee, dat is cognitief te complex. Paard is vrij basaal in emoties wat dat betreft, vooral gedreven door instinct.
Bloodymary schreef:janouk schreef:We hebben jaarlijks een aantal lammetjes, die wij met de fles grootbrengen.na 4 maanden gaan ze de kuddes in.
Al ik ze 2 jaar later terug zie als ze zelf gaan lammeren, en ik roep ze, komen ze uit de kudde hard aan rennen en volgen me overal.
En dat terwijl sommige mensen zeggen dat schapen dom zijn hahaha
Dat is apart zeg van die schapen, wat leuk! En ook heel apart, ook omdat een veulen en een merrie die een paar weken van elkaar af zijn al niks meer aan elkaar lijken te herkennen.
anjali schreef:Ja dat kan, dat weet ik 10000000% zeker. Het probleem is eerder, kan een mens echt van een paard houden, of duurt dat maar zolang als je er op kunt rijden? Volgens sommige Indiase religies heeft ieder levend wezen een ziel die na de dood verder reist naar een ander lichaam. Het ontmoeten van een ander levend wezen met wie je een echte liefdesband kunt beleven is heel goed karma.![]()
![]()
![]()
Bloodymary schreef:Dat is apart zeg van die schapen, wat leuk! En ook heel apart, ook omdat een veulen en een merrie die een paar weken van elkaar af zijn al niks meer aan elkaar lijken te herkennen
Tallie1979 schreef:Ik denk dat paarden niet houden van mensen, maar ze respecteren als ze zelf respect ontvangen van de mens. Wel denk ik dat ze “hun” mens herkennen en een vriendschap sluiten met hun mens.
Meeste paarden houden voornamelijk van de voerschep!