We kunnen hem niet tegenhouden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:45

XxFlossxX schreef:
pinto_1 schreef:
Eens met Sjolvir. Meid, je bent 14, je hebt niet veel rij ervaring, zoek alsjeblieft een ander verzorgpaard. Denk dat de eigenaar ook wel erg makkelijk is, no way dat ik mijn onbeleerde paard aan mijn 14 jarige verzorgsters mee gaf. Ze mochten hem nog niet eens longeren...
Pas op het moment dat alle knopjes erop zaten liet ik ze bij hem in de buurt.

Afgezien van het gevaar voor jezelf (en je buurmeisje) kun je het paard ook verkeerde dingen aanleren. Wat alleen maar lastig wordt straks met inrijden om weer af te leren.

Even inhakend op jouw reactie, ik vind wel dat je zo iedere 14/15 jarige over één kam scheert. Niet iedere 14jarige is hetzelfde ;)

Ontopic: TS zoek aub goede begeleiding, of een ander verzorgpaard waar je lekker mee kunt poetsen maar ook mee kunt wandelen en rijden!
:)

Klopt, ik had het ook over een 14 jarige met alleen een paar jaar manege ervaring en een groen paard. ;)

Ik heb 25 jaar rij ervaring, maar heb mijn paard ook beleerd onder begeleiding van een goede instructrice, en dan heb ik het over zowel grondwerk als het inrijden.
Simpel gezegd denk ik namelijk niet dat je dat met tips achter een pc kunt leren, maar er iemand bij moet hebben die ter plekke advies geeft over hoe je reageren moet.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:52

Niet goed begrepen dan Pinto!
Maar ga wel met je mee, beleren is een vak apart en moet zeker met goede begeleiding gebeuren! :)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:55

Ja maar weetje ze probeert zich te verbeteren het is niet een stap maken met me paard maar het is een extraatje.
als je spaghetti wilt leren maken kan je ook beter een chef naast je hebben staan maar met een paar tips kom je teminste al iets op gang iedereen zoekt wel eens wat op ipv gelijk iemand in te huren zo raar is dat niet hoor pinto_1

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:56

pinto_1 schreef:
Klopt, ik had het ook over een 14 jarige met alleen een paar jaar manege ervaring en een groen paard. ;)

Ik heb 25 jaar rij ervaring, maar heb mijn paard ook beleerd onder begeleiding van een goede instructrice, en dan heb ik het over zowel grondwerk als het inrijden.
Simpel gezegd denk ik namelijk niet dat je dat met tips achter een pc kunt leren, maar er iemand bij moet hebben die ter plekke advies geeft over hoe je reageren moet.

Das waar tips achter een pc zijn niet hetzelfde maar nu weet ik dat ik moet zorgen voor de juiste begeleiding, bedankt! :)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:57

Caroline52 schreef:
Ja maar weetje ze probeert zich te verbeteren het is niet een stap maken met me paard maar het is een extraatje.
als je spaghetti wilt leren maken kan je ook beter een chef naast je hebben staan maar met een paar tips kom je teminste al iets op gang iedereen zoekt wel eens wat op ipv gelijk iemand in te huren zo raar is dat niet hoor pinto_1

Dat klopt ook wel ja maar vind ik niet te vergelijken eigenlijk. Je hebt met een levend wezen te maken en bij het beleer of opvoedproces is het makkelijker fout aangeleerd dan afgeleerd. Je kan het niet opnieuw maken telkens dat het foutgaat zegmaar.
En beleren blijft iets wat maar weinigen echt kunnen, dus ik zou zeker juist begeleiding zoeken meteen voordat je zelf aan gaat modderen. :)

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:58

Caroline52 schreef:

Bedankt Caroline52 ik verwacht ook niet dat alles nu ineens wonder boven wonder beter gaat, maar nu weet ik dat we sws hulp nodig hebben en heb ik hier ook om gevraagd bij de eigenaar en ik heb toch ook dingen bijgeleerd vind ik zelf ! :)

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:01

XxFlossxX schreef:
Caroline52 schreef:

Dat klopt ook wel ja maar vind ik niet te vergelijken eigenlijk. Je hebt met een levend wezen te maken en bij het beleer of opvoedproces is het makkelijker fout aangeleerd dan afgeleerd. Je kan het niet opnieuw maken telkens dat het foutgaat zegmaar.
En beleren blijft iets wat maar weinigen echt kunnen, dus ik zou zeker juist begeleiding zoeken meteen voordat je zelf aan gaat modderen. :)

Ga ik zeker doen maar ik wou gewoon alvast een paar tips of ervaringen ;)

Darley

Re: We kunnen hem niet tegenhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:09

Tuurlijk daar kan je ook veel van leren! Je mag ook altijd pb'en mocht je ergens een vraag over hebben! (Niet dat ik alles weet maar kan altijd proberen te helpen :) )

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:24

XxFlossxX schreef:
Tuurlijk daar kan je ook veel van leren! Je mag ook altijd pb'en mocht je ergens een vraag over hebben! (Niet dat ik alles weet maar kan altijd proberen te helpen :) )

Ooohn bedankt ! Zal ik zeker doen ! :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:36

Top dat je begeleiding gaat zoeken. +:)+

Succes TS!

Hou je ons op de hoogte van de vorderingen? ;)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:58

Dat je begeleiding moet zoeken is wel slimmer inderdaad maar blijf vooral ook gewoon om tips vragen! :)

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 16:42

Bedankt iedereen ik ga vanavond weer en ik zal wat laten weten ;)

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:12

Aan iedereen die geïnteresseerd is: ik ben net terug van Fango en het ging veel beter! We gingen hem van de weide halen en eerst probeerde hij nog eens de baas te spelen maar ik heb hem onmiddellijk op zijn plaats gezet en mij wat groot gemaakt en toen ging het ZO VEEL beter ! Als ik de eerste keer ff stopte probeerde hij heel even voort te lopen maar hij wist al snel dat hij niks meer te zeggen had. Dan hebben we wat gepoetst en daarna voetje geven geoefend. Eerst hebben we hem al beloond om het gewoon ff op te heffen maar na 2min konden we al rustig zijn hoeven uitkrabben ! En dat terwijl de boer dit niet veel deed en hij het dus niet gewoon is (hier aub geen commentaar over ik weet dat de boer dit eigenlijk meer had moeten doen) Voor de meesten klinkt een voetje geven zo normaal maar voor Fango is het super dat het zo snel gaat! Dan hebben we nog wat geoefend op het verzetten met lichte druk en we kunnen hem nu achteruit zetten met 2 vingers! Ging echt beter vadaag ! Ik verwacht niet dat alles nu supervlot zal gaan, maar het zal lukken ! :) Bedankt voor alle tips en vandaag hielp de boer ons ook, wat toch zeer goed was!

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:14

Dit is een foto van de eerste keer dat we bij hem waren.

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:14

Afbeelding

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:15

Afbeelding

Dit was eentje van vandaag. ;)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:16

Supper om te horen dat het zo goed gaat en dat er duidelijk vooruitgang in zit!!! *\o/* nu gewoon stapje voor stapje verder maar je bent op de goede weg! :)F

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:18

O en als je straks de weg op gaat ofzo zou ik de neusriem van her halter wat hoger doen dan is het lastiger ontsnappen :D

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:29

Caroline52 schreef:
O en als je straks de weg op gaat ofzo zou ik de neusriem van her halter wat hoger doen dan is het lastiger ontsnappen :D

Ja ik zag het nu ook net op de foto; die zit niet zo goed ! Haha en inderdaad nu gaan we rustig stapje voor stapje verder. :D