XxFlossxX schreef:pinto_1 schreef:Eens met Sjolvir. Meid, je bent 14, je hebt niet veel rij ervaring, zoek alsjeblieft een ander verzorgpaard. Denk dat de eigenaar ook wel erg makkelijk is, no way dat ik mijn onbeleerde paard aan mijn 14 jarige verzorgsters mee gaf. Ze mochten hem nog niet eens longeren...
Pas op het moment dat alle knopjes erop zaten liet ik ze bij hem in de buurt.
Afgezien van het gevaar voor jezelf (en je buurmeisje) kun je het paard ook verkeerde dingen aanleren. Wat alleen maar lastig wordt straks met inrijden om weer af te leren.
Even inhakend op jouw reactie, ik vind wel dat je zo iedere 14/15 jarige over één kam scheert. Niet iedere 14jarige is hetzelfde![]()
Ontopic: TS zoek aub goede begeleiding, of een ander verzorgpaard waar je lekker mee kunt poetsen maar ook mee kunt wandelen en rijden!
Klopt, ik had het ook over een 14 jarige met alleen een paar jaar manege ervaring en een groen paard.

Ik heb 25 jaar rij ervaring, maar heb mijn paard ook beleerd onder begeleiding van een goede instructrice, en dan heb ik het over zowel grondwerk als het inrijden.
Simpel gezegd denk ik namelijk niet dat je dat met tips achter een pc kunt leren, maar er iemand bij moet hebben die ter plekke advies geeft over hoe je reageren moet.