Zweep achter in? Je zweep is zo belangrijk! Om richting aan te geven, om te sturen, om te begrenzen, om prik beesten weg te vegen en te belonen. Goed, fijn en veilig mennen zonder zweep is niet mogelijk, hij heeft mij al vaak geholpen.
Verder is er al veel gezegd. Ziet er heel braaf uit.
Wat is het toch ook en kolos die Kim! Enorm, mijn Groninger kan zo in haar schaduw staan.
Ik zat nog even naar je schoft en de singels te kijken, het lijkt net als of je maar 1 singel aan je schoftje hebt, maar dat kan gezichtsbedrog zijn. Wel horen je strengen onder de buitensingel te zitten, zoals ook te zien bij de foto van EmptyWords.
Wij hebben ook altijd de strengen door de broekriemen, zo hoort dat als je geen strengophouders hebt.
Zelfs met de zweep in de koker kan je al te laat zijn. Hond uit de bosjes, dan moet je hem direct aan kunnen leggen om te kunnen begrenzen, anders lig je in de sloot of tegen een auto met pech. Als je hem moet pakken ben je echt altijd te laat. Je hebt al zo weinig hulpen op de wagen, goed en verstandig mennen kan niet zonder zweep in je handen.
Hele gave fotos. Wat een kracht staat er ook voor de wagen. Prachtig.
LisaXLoll
Geplaatst: 01-08-15 21:01
Staat Kim heel goed , gaaf paard Melloney woont heel dicht bij mij , leuk om te zien hoe groot en tegelijkertijd hoe klein Bokt nou is !
Boetjewoor
Geplaatst: 01-08-15 21:27
Man man man wat een opmerkingen krijg je toch altijd te verwerken. Soms lees ik de reacties echt met kromme tenen. Je bedoelt het allemaal super goed maar het lijkt wel of iedereen met een loep gaat zitten kijken of er misschien iets verkeerd is. Je pakt het allemaal heel sportief op, chapeau! Dat terzijde,
Ik vind jullie echt onwijs leuk! Altijd weer blij om te zien als er een nieuw topic is. Ik ben fan, al jaren!
Anoniem
Geplaatst: 01-08-15 21:31
Tiwi1969, haha, ze is inderdaad echt een buffel. We hebben 2 singels. Ik zal er even naar kijken!
Dennis, op de weg hadden we ook de zweep in de hand hoo. Alleen op eigen terrein niet constant. We hebben hem op eigen terrein hooguit 5 minuten niet in handen gehad.
Dankje, ElineS!
LisaXLoll, dat is leuk en toevallig inderdaad! Hele leuke meid.
Femke(II), soms denk ik er ook weleens aan om geen fototopics meer te openen, maar over het algemeen krijgen we zoveel leuke reacties en die geven ons juist weer energie. Dankjewel!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-15 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Chasey
Geplaatst: 01-08-15 21:34
Wat leuk dat ze het zo goed oppakt!! Ze past nog maar net tussen de lamoen whahaha, straks denk ik niet meer
Zijn daar regels voor dan? Ik zou juist liever links zitten Nat als in de auto achter het stuur.
liedje89
Geplaatst: 01-08-15 23:10
Ik zat me echt al af te vragen of ze het in Engeland had geleerd ofzo en ze daar ook andersom mennen, maar dat is wel een minder ingewikkelde verklaring @chasey: Opzich maakt het denk ik niet zoveel uit of je links of rechts zit, alleen zitten bij praktisch alle wagens waar je met zijn tweeën voorop kan het bokkussen, de rem en de zweepkoker rechts dus dan is het waarschijnlijk wel wat onpraktisch om links te zitten. Als ik met een paard rij waarbij ik mijn instructeur niet perce naast me hoef zit ik nog het liefst in het midden trouwens, dat is imo wat directer contact.
@Femke(II): Je hebt opzich geen loep nodig om te zien dat er dingen niet kloppen in het plaatje. Ik denk ook niet dat het feit dat er dingen niet goed gaan nu als iets negatiefs over Tineke bedoeld is, de meesten weten immers dat ze zelf geen menner is en het commentaar slaat dan toch duidelijk op de begeleiding. Als ik een instructeur inhuur om me iets te leren waar ik zelf weinig van weet zou ik het eerlijk gezegd wel willen horen als die dingen niet deed zoals het hoort.
Wat leuk dat Kim voor de kar loopt Ik lees je topics altijd met veel plezier En Kim blijft een ontzettend mooi paard met een hele lieve uitstraling Ik ben benieuwd hoe alles vordert en natuurlijk naar het veulen!