Chardy schreef:
Over kleur gesproken haha
Maar je hca is wel een leuke kleur!
Ik speel op safe en ga voor zwart met een beetje rood
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pipo schreef:Misschien kan je hun ( de leverancier) vragen of er iemand in de buurt zit die kan helpen.
Weet je, soms zijn mensen echt behulpzaam, maar hebben er een beetje verstand van. Net niet dat om het helemaal correct te doen. Niet flauw bedoelt hoor, maar een sulky in balans hangen is net even moeilijker dan een kar achter je paard knopen. Want een sulky wipt en werkt dan tegen bij je pony. Een kar rolt er wel achteraan om het zo maar te zeggen.
cinniz123 schreef:Ja klopt, maar die heeft niet zo vel verstand met Hca sulky' s. Ze zegt ook van ja als ik iets verkeerd doe en hij is sebiet kapot. Ik laat het liever door iemand doen die er vanstand van heeft zodat ie gelijk goed zit. Ik ben de foto' s op mn pc aan het zetten en dan kunnen jullie zo zien hoe mijn tuig eruit ziet.Ik heb een vaste draagriem bij mn hca maar geen problemen mee.
Kan je je instructeur niet om hulp vragen met het verstellen ect?
pipo schreef:Neem je gesloten ogen of open bij je lamoen? Persoonlijk zou ik voor dichte gaan.. veel veiliger. Geen problemen dat ze eruit gaan de bomen. Maar dan moet je wel veiligheidslichtogen nemen of brancardbeugels. Persoonlijk vind ik veiligheidslichtogen fijner.
Kan je de staartriem korter zetten en de riem over de rug langer? Dus het gedeelte onder haar staart door op t laatste gaatje en de riem over de rug iets naar achter? Zo zit ie namelijk net voor haar knie. Ik denk dat t wijs is om echt een kenner erbij te halen. Op zich zit t niet zo heel verkeerd, maar er zijn gewoon een paar dingetjes die beter kunnen. Uiteraard vertekend het ook omdat je de riemen van de broek voor heb vastgemaakt (begrijp ik helemaal, is makkelijker)
cinniz123 schreef:Ja ik zat ook al te kijken indd maar t kan ook zo lijken doordat ze zo naar voren gebogen staat.maar als ik het goed begreep is er een men instructeur die je help toch?
Veiligheidslichtogen indd vervangen voor degene die er nu op zitten.
pipo schreef:Een gesloten lamoen (ogen) is gewoon veiliger. Zo blijft de kar ongeacht wat er gebeurt in de lichtogen. Als je open ogen heb , kan het gebeuren dat ze eruit schieten en de kar of in het zand boort of omhoog gaat achterover dus. Geen van 2en wil je meemaken.Dat komt meestal omdat de strengen net te lang zijn, maar als je het niet zo zeker weet, zou ik dat risico dus niet nemen.
_Chip schreef:Ik ben het er niet mee eens dat een gesloten lamoen per direct veiliger is.
Bij een hca is het probleem van te lange strengen een afstelfout. Dus dat komt eigenlijk al niet voor. En ik zou gewoon lekker je lichtogen houden zo, anders zit je ook nog eens met het gedoe van een buitensingel.
Stel je staalkabel breekt. Pony gaat aan de kletter. Dan heb ik liever dat mn wagen direct loskomt, dan dat ponylief er met wagen en al vandoor gaat. Maar dat is natuurlijk ook geheel per situatie verschillend.
Een gesloten lamoen voegt alleen wat toe als je al veiligheidslichtogen hebt, is mijn mening.
cinniz123 schreef:Ik hoop gewoon dat t geen van ons overkomt met of zonder gesloten lamoen.
Ieder zn ding.
Ik vind gesloten toch net wat meer veiligheid hebben ook doormiddel van je veiligheids lichtogen en toch wel eens heb gelezen dat de staalkabel kan breken.
Het hoeft natuurlijk nooit te gebeuren maar voorkomen vind ik beter als genezen.