Misschien klinkt het in jouw oren gek, maar ik hoef nu niets bij te leren. Dat wat ik nu weet is voor nu genoeg.
Als ik ergens tegenaan loop wat ik nog niet weet of kan, dan is het vroeg genoeg om eens te gaan kijken hoe we dat dan op gaan lossen, maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Maar mijn omgang met de paarden is ook niet gecompliceerd, ze hoeven niet voor me aan de kant als ik er aan kom, ze hoeven niet overal en altijd maar achter me aan te sjokken als ik ergens mee bezig ben.. Ik laat ze gewoon hun ding doen. Ik vind het zelfs irritant als ik in de wei bezig ben.
Vrijheidsdressuur enzo heb ik ook gewoon niets mee.
En mizora, gedragsproblemen kunnen ook gewoon ontstaan door de persoon die tegenover het paard staat.
Paarden zijn jaren lang m'n werk geweest en zullen het ook blijven.
Maar er zijn paarden die bij de eigenaar ontspoorde terwijl er niets aan de hand was als ik ze vast had.
Mensen die het halster van hun eigen paard nieteens om kregen omdat hun paard rondjes bleef draaien, maar bleven bij mij gewoon staan.
Geven van wormenkuren dramatisch, tot ik kwam helpen..
Ik heb er echt geen dvd voor nodig.
Edit: ik wil trouwens niet beweren dat ik alwetend ben enzo hoor, zo komt dit misschien wel over