[AR] Te grote menwagen/koets ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:29

De kar staat toch achter de pony ? Dus dat hoort er nou eenmaal bij... of laat je de pony erin zitten en trek jij hem? Want dan heeft de pony er weinig mee te maken... Behalve dan veiligheidsriem :+

Edit: Kar staat tuurlijk achter een pony, niet voor _O-
Laatst bijgewerkt door Mioux op 03-11-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:31

Mioux schreef:
De koets staat toch vóór de pony ? Dus dat hoort er nou eenmaal bij... of laat je de pony erin zitten en trek jij hem? Want dan heeft de pony er weinig mee te maken... Behalve dan veiligheidsriem :+

volgens mij er achter hoor :))

Mioux

Re: Te grote menwagen/koets ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:32

correctie hahaha Ja achter ;) Het is maandag ! haha

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:33

Dennis schreef:
Je vraag wel wat over je pony in combinatie met deze wagen. Of je pony is te klein voor deze wagen, of je wagen is te groot voor deze pony.
Zeker voor een oudere pony met wat mankementjes (al ziet je pony er super uit nu!).

En met een ex bevangen pony en/of eentje met cushing kan je nog prima rijden. Doe ik ook, is niets mis mee. Maar wel op een fijne manier.
Mijn cushie loopt op gras en zand alleen voor de sulky, op de weg soms voor de marathon wagen (mijn chusie heeft nog wat meer mankementjes waardoor blijven bewegen juist heel goed is, maar is nooit bevangen geweest). Mijn ex bevangen pony loopt voor beide prima, ook op verschillende ondergrond en tot op het hoogste nivo.

dat mijn pony hoefbevangen is geweest en chusing heeft, heeft hier niks mee te maken.
ik heb toen foto's gemaakt, toen ze bevangen was en we waren er optijd bij dus het bot is niets tot weinig gekanteld. voordat chusing ontdekt werd door mij en mijn dierenarts deed ik ook al mennen met haar dus opbouwen heeft dus geen zin. ik men maar 1 of 2 x in de week.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:13

Misschien ook de mensen even bedanken voor de goedbedoelde tips?

Denk dat iedereen het hier goed bedoeld.
Mijn menig is dat je voor jouw pony beter een iets lichtere/kleinere wagen kan kopen. Zo wordt het mennen voor jullie beide nog leuker.
Succes met de zoektocht naar een nieuwe wagen, ben benieuwd naar een foto als je er een hebt. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:18

TS je zegt toch zelf ook dat je het zielig vindt en hem te groot vindt? De meeste beamen dat alleen maar.

Hoewel ik denk dat het wel gaat (mits die wagen niet echt 600kg weegt, wat ik me niet voorstellen kan) op de verharde weg. Lijkt me een kleinere en lichtere wagen ook geen overbodige luxe bij jouw pony.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Je kunt je huidige wagen ook houden voor je tinker en kijken voor een sulky oxer voor je pony. Die zijn niet zo duur, zeker niet tweedehands. Dan heb je een mooi licht wagentje voor je pony en weet je zeker dat het niet te zwaar is. :)

Ik wil nog wel eventjes toevoegen dat je de berichten van mensen wat beter moet lezen en je mag je houding ook wel wat aanpassen. De mensen hier op AR geven hartstikke goedbedoeld advies.

Caitlynxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:42

Inderdaad is deze kar veel te groot en te zwaar ik zou inderdaad wat hierboven gezegd word deze wagen voor je tinker en een andere kopen voor je pony

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:51

Als je toch al een andere wagen koopt waarom stel je je vraag dan nog? Jammer hoor dat je zo reageert op hele goede tips en adviezen van mensen die er verstand van hebben..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:43

Je vraagt of de pony voor deze wagen kan. Ja alles kan. Maar lang niet ideaal. De kar weegt denk ik rond de 400 kg maar is dan voor deze pony i.m.o te zwaar.