Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gerrit41 schreef:Dan denk ik dat het goed is om er een dierenarts bij te roepen. Als ze kreupel loopt denk ik niet dat dat "gespeeld" is. Je zou verwachten dat als het een simpele blessure was dat het dan nu wel over zou zijn lijkt mij.
Figaros schreef:Mijn paard had een soort gelijk iets, aan de longeerlijn in stap en galop niets te zien maar in draf wel maar dan alleen op de kleine volte. We hebben het 3 dagen aangezien en ook de hoefsmid laten komen, die kon niets vinden. We hebben toen direct een afspraak gemaakt bij de kliniek in Wolvega en foto's laten maken omdat ze zo met het blote oog niets konden zien. Wat bleek nou, zat er een scheur in haar kootbeen, gelukkig waren we er optijd bij en kon het met heeeel veel tijd (11 maanden volledige rust) nog natuurlijk herstellen... Maar als we langer hadden gewacht was dat scheurtje steeds verder en verder gegaan....
Mijn paard is net 3 weken geleden nog bij Rodinde geweest om haar weer helemaal los te maken, ze is er weer stukken van opgeknapt! Kost wat... maar dan heb je ook wat
Nataschax schreef:DA is geweest, het zit in haar schouder. Dat moet los gereden worden. Haar ene pas is korter dus leek het of ze kreupel was. Maar moet haar sowieso rechtrichten want ik trek te veel aan rechter teugel.
ijssnuiver schreef:Nataschax schreef:DA is geweest, het zit in haar schouder. Dat moet los gereden worden. Haar ene pas is korter dus leek het of ze kreupel was. Maar moet haar sowieso rechtrichten want ik trek te veel aan rechter teugel.
Zit het in haar linker of rechter schouder?
Let er aan de longe goed op dat het gewicht van de binnenschouder af gaat, zodra dat op de binnenschouder valt zal ze kreupel gaan lopen.
Dani199764 schreef:Bij ons op stal was er iemand die dit probleem ook had, met rijden en losgooien was er niks aan de hand maar longeren leek die toch niet helemaal zuiver te lopen steeds, ze heeft hem een poosje stil gehad en vanalles gedaan, uiteindelijk toch DA. Het eerste wat die zei: je hebt een slim paard, er is niks mis mee, hij heeft gewoon een hekel aan longeren en weet dat die niks hoeft te doen als die een beetje gek loopt, simpel gezegt, hij loopt je voor de gek te houden haha.
Dit sluit natuurlijk zeker niet uit dat er niks met die van jou aan de hand is! Maar het is dus wel mogelijk dat die het doet omdat die het longeren gewoon niks vind, toen de eigenaresse van dit paard doorzette met dat het paard wel moest lopen was er helemaal niks meer aan de hand, niet meer kreupel geweest daarna
Maargoed zou toch eerst laten onderzoeken inderdaad, je weet het maar nooit.