Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Napie schreef:Er is geen minimale stokmaat. Wel moet je in gedachte houden dat als je met kleintjes meerij je moet meerijden voor jezelf en niet voor de klassering. Je start namelijk in dezelfde groep als pony, s van 1.45.
Maar bij deze: als ik weer veel kleintjes heb komt er weer een miniprijsje net als afgelopen jaar!
VanHuisUit schreef:.
Dus ik ben benieuwd naar ervaringen van 20km+ ritten op een HCA of eenzittertje en dan op tempo. Want dat is nog heel wat anders dan even een ritje van een km of 10/15 over de wegen wat voor tempo er dan wordt gehaald, plus de hartslag dan daarna natuurlijk.
.
Napie schreef:Voor pony's is de min snelheid in de impulsrubriek en klasse 1 7 km/u. De max snelheid is nu nog 12 km/u maar gaat ook in pilot omhoog naar 13 km/u. Dat is dus de gemiddelde snelheid over het hele traject. Heb je dus een traject van bijv 30 km en je doet er exact 3 uur over dan rij je gemiddeld 10 km/u. De max hartslag is 70 sl/min. Dit wordt geteld nadat je na de finish een km heb uitgestapt (mag je max een kwartier over doen) Indien je te hoog zit met de hartslag wordt er opnieuw geteld na 15 min. Die 15 min wordt bij je rijtijd opgeteld. De snelste die ook is goedgekeurd wint.
Napie schreef:De minimum snelheid kunnen de a tjes zeker halen. Ik denk oom zeker dat je vooral moet meerijden om het behalen van de afstand (to finish is to win) en de verbetering van je eigen resultaten. Zeker niet om een plek in het klassement. Want tegen een pony van 1,45 kan je niet op.
(Toen we het voorstelde op de vergadering gaf een ponymenner met een grote maat new forest aan dat hij dat niet eerlijk zou vinden omdat hij wel met marathonwagen en twee personen reed. Ik vroeg hem of hij serieus bang was dat ik hem zou inhalen... toen was hij ook wel om)