[AR] Cap op met mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Cap op met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:37

Joaltijd, maar als je fietst heb je wel met andere weggebruikers te maken, dat heb je ook niet zelf in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:41

LynnDenise schreef:
Joaltijd, maar als je fietst heb je wel met andere weggebruikers te maken, dat heb je ook niet zelf in de hand.

Klopt, daar heb je een punt!
Maar ik zal sneller raar van het paard vallen dan van een fiets *klopt af*

En het is gewoon dat een paard heel onverwachts kan schrikken, zelfs van een blaadje dat valt wat jij nog niet eens doorhad :+ En een fiets, een auto ofzo zie je van ver al aankomen, en vaak kun je daar beter in reageren dan een paard/pony dat vanuit het niets gek doet!
(ik heb het trouwens over de plek waar ik fiets, woon in een dorp, dus fiets over een weg met allemaal land eromheen, dus niet in een hele drukke stad o.i.d)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:47

LynnDenise schreef:
Ben toch wel benieuwd of mensen die mennen met cap, ook fietsen met helm? Misschien een rare vraag, maar dat schoot me te binnen.

Haha ik fiets al weinig, maar als ik fiets; nee. Fiets is geen levend wezen dus doe ook geen helm op.
Op scooter dan weer wel uiteraard.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:48

Ik bedoel dit niet als discussie hoor, meer als een doordenker, zoveel mensen fietsen er tegenwoordig nog zonder helm, zelfs op racefietsen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:48

Ik fiets niet met helm. Mijn fiets is heel braaf en gaat er nooit hard vandoor. Tijdens het wandelen heb ik ook met andere weggebruikers te maken maar ook wandelen durf ik aan zonder helm. Mijn belangrijkste motivatie om te mennen met helm is omdat ik altijd alleen op pad ben en als er wat gebeurt door dat de pony een fout maakt of ik zelf een fout heb gemaakt, ik in ieder geval in staat moet kunnen zijn om te bellen. Ik rij altijd in het bos dus de kans dat iemand passeerd is heel klein. Ik vind het sowieso prettig om een pet of iets dergelijks op te hebben tijdens het rijden in het bos ivm takken ed. Sinds ik een superlichte en comfortabele endurancecap heb gevonden van Kep Italia heb ik er ook totaal geen last van die op te hebben dus waarom zou ik zonder mennen dan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:10

Joaltijd, dat heb ik inderdaad ook gezien in Thialf toen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:13

liespower94 schreef:
Joaltijd, dat heb ik inderdaad ook gezien in Thialf toen!

Was wel even schrikken, stond er in de buurt en hoorde een klap en iets schuiven..
En toen zag ik een paard op de grond..

En, zover ik heb gehoord, komt dat omdat het paard wat vreemd deed.. En ja, dat kan hij ook gewoon voor de wagen doen, dus voor mij is het m'n cap op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:52

LynnDenise schreef:
Ben toch wel benieuwd of mensen die mennen met cap, ook fietsen met helm? Misschien een rare vraag, maar dat schoot me te binnen.

Nee, dat doe ik niet. Maar mij lijkt dat de kans op narigheid op de fiets een stuk kleiner is. Mijn fiets doet namelijk altijd wat ik wil, dus dat is één onberekenbare factor minder.

Laat ik het zo zeggen: ik heb de afgelopen jaren minder vaak met de fiets in de sloot gelegen dan met paard en wagen, terwijl ik toch veel meer fiets dan men. :+ Mijn fiets is ook nog nooit op hol geslagen, mijn pony wel. Maar goed: Mijn fiets schrikt dan ook niet van katten die uit de bosjes springen, dus dat scheelt natuurlijk. :') Zou mijn fiets dat wel doen, dan zet ik een cap op met fietsen. :D

Maar ff serieus: ik vind het eigenlijk wel een verstandig idee om met helm te fietsen, nu ik er zo over nadenk. :j

Myrthe_043

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:54

Mijn nichtje rijd zonder cap en fietst zonder helm

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:30

Bij ons tijdens het mennen op de manege, mag je kiezen uit een petje of een Cap.
Ik heb voor m'n eigen veiligheid gekozen voor de Cap, ik zou nu zeker niet zonder willen. :n

Vorig jaar mocht ik van geluk spreken dat ik een Cap op had,
der kwam opeens een dikke tak van zeker 5-7 cm dik tegen de zijkant van m'n hoofd terecht.
Had geen melding gekregen dat der een laag hangende tak aan kwam (zat achterin, achter de 'bestuurder')

Famke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:46

ik zou het gewoon doen, als je valt en je hebt geen cap op, en je hebt dan iets aan je hoofd, heb je er denk ik heel veel spijt van...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:30

Ter overdenking: cap op?

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:41

Bij die bruid zou mijn witte cap prima staan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:54

Gem schreef:
Ter overdenking: cap op?

[ Afbeelding ]

Moet eerlijk zeggen, dat ik soms koetsen volgeladen met blije touristen, of met huwelijken of met andere gelegenheden zie langs komen, waarbij ik denk... als die mensen toch eens zouden weten wat voor een ravage die paarden met zo'n koets kunnen aanrichten..... :o
Of waarbij een hele horde kids achterop zit...

Hoop altijd maar voor de passagiers (en koetsiers en grooms) dat die paarden uber braaf zijn!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:11

Ik men ook met cap!

Toen ik pas begon eigenlijk niet, had een verschrikkelijke cap. Heb nu een nieuwe sulky, en een nieuwe cap dus hij gaat gewoon op!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 06:10

In het begin had ik ook geen Cap op, maar toen ik zelf ging mennen (1e twee x mee wezen kijken)
heb ik toch voor mn eigen veiligheid voor de Cap gekozen. :)

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 06:50

ik zet altijd een cap op heb al een keer gehad dat ik uit de sulky werd gelanceerd omdat we te scherp door de bocht gingen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 06:57