Paard hard in de mond na longeren met pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:46

En dus zal je het onder het zadel op moeten lossen volgens mij, want aan de longe doet ie het dus prima.

Urielle

Re: Paard hard in de mond na longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:49

Uiteraard! Maar die oefening heeft aan de longe nog steeds toegevoegde waarde om het paard te verbeteren (dus niet om mijn rijden te verbeteren maar wel voor zijn lijf)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:56

Dat snap ik. Maar zoals ik het begrijp train jij hem aan de lange lijn en niet alleen longeren?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:03

Ts ik denk dat je beter met dubbele lijnen kunt longeren op de lammert Haanstra manier. Hier heb je alles zelf in de hand en zaagt hij ook niet. Ik heb zelf ook een longeerhulp, maar ik vind het echt een onding. Mijn paard zet zich compleet vast en dat ding zaagt ontzettend, ik vind het echt vreselijk!

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 16:37

vur schreef:
listiglistje schreef:
Waarom dan longeren? Ik zelf longeer nooit, het stompt paarden af, de hele tijd dezelfde rondjes
en met rijden kun je veel meer resultaat (finetuning) bereiken.

Hier idem dito. Maar ja, TS kan hem zelf onder het zadel niet goed "over de rug rijden". Ik denk dat daar het probleem ligt. Misschien is ie dan juist te licht in de hand, omdat het paard de rug strak houdt.

Dank je wel, heb het idee dat wat jij zegt idd klopt, weet ook dat dit aan mij ligt, als ik gelongeerd heb loopt het paard de dag daarna ook fijner over de rug en kan ik dus met kleinere been hulpen het paard goed rijden, alleen dus nu het probleem dat het paard stugger in de mond word, en ik dus zoek naar een oplossing.

Ik wil jullie zowiezo bedanken voor jullie input, ik ga zeer zeker even kijken naar de verschillende opties en tips die hier gegeven worden.
Longeren doe ik voor de afwisseling en om het paard zijn rugspieren beter te trainen en zodat ik kan kijken naar de bewegingen etc.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:49

vur schreef:
Dat snap ik. Maar zoals ik het begrijp train jij hem aan de lange lijn en niet alleen longeren?

Nee, ik longeer alleen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:31

Waarom ga je m niet aan de dubbele longe /lange lijnen longeren? Je hebt dan zelf contact met zijn mond.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met de pessoa en longeren daarmee.
De longeerhulp heb ik 2 jaar geleden gezien op een evenement en wij hadden van ons promotie team een paard daarvoor geleend voor die clinic,maar daar zou ik zelf dus nooit voor kiezen.
Je paard kan zo dus ook makkelijk scheef gaan lopen en onder zijn werk uit gaan komen.
Paard wat wij uitgeleend hadden voor die clinic,moest behoorlijk aan gesleuteld worden daarna.
Die vrouw stond dat met onwijs harde hand uit te leggen. :=
Achteraf gezien hadden we ter plekke dat paard uit de ring moeten trekken,weer een les geleerd. Volgende keer doen we dat dus ook ;)

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 14:47

Ja ik neem de optie met dubbele longe longeren ook zeker mee in mijn opties, ben momenteel even aan het kijken wat mij het beste lijkt.
Ook ga ik met mijn instructice even bespreken of we er wat aan kunnen doen, ook onder het zadel.