[AR] Kleding voorlezer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Kleding voorlezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:05

Voor zover ik weet niet... ik heb ze zelf de ene keer wel aan de andere keer niet. Voor in de zomer heb ik ze meestal niet aan met (mini)marathon.

Mijn groom heeft ze ook vaak liever niet aan. Nooit wat van gehoord.

Minimarathon gaat dan ook niet om hoe iemand eruitziet, dus lijkt me ook niet dat het verplicht is...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:06

Nee bij de marathon is het niet verplicht. Ook niet bij de smw. Alleen bij d en b.v. de reden om bij de marathon zonder handschoenen te rijden is dat sommigen dan meer grip hebben.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 13:15

Ik vind het wel erg leuk dat iedereen zo enthousiast zijn/haar ervaringen mee geeft aan me. Daar heb ik heel veel aan.

Maar dan rees dus wel de volgende vraag bij me. Weet iemand het verhaal achter de etiquette voor de dressuur en de kledingvoorschriften? Welke geschiedenis heeft dit bijvoorbeeld en waarom wordt hiervoor gekozen in het reglement om zo gekleed te moeten gaan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:37

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:50

janouk schreef:

wat een leuke link janouk,
ik laat mijn grooms voor zover ik ze heb in ruitertenu voorlezen.
Soms zijn grooms in het bezit van een jasje en dan laat ik, ze dat dragen met een nette broek.
Ik heb nog wel een hoed maar gebruik die alleen maar tijdens prijsuitreikingen.
Op de koets heb ik een bruine of zwarte cap op.
Afhankelijk van mijn tuig en kleding (ik wissel regelmatig)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:32

Leuke link janouk!

Als ik het goed onthouden heb is bij de minimarathon alleen een cap en een lange broek verplicht qua kleding. Handschoenen worden dan niet genoemd/verplicht, vanwege de grip kwestie zoals tallechie zei.

Ik kan mij zonder handschoenen rijden ook niet voorstellen, maar blijkbaar vinden sommigen dat prettiger.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:40

Ik heb altijd ohz zonder handschoenen gereden, deed ze altijd net vlak voor de wedstrijd aan.

Dus met mennen moest ik ook echt ff omschakelen en nu vind ik met handschoenen rijden wel fijn.
Al heb ik ze in de zomer toch vaak weer niet aan. Maar nu vind ik het geen probleem meer om ze aan te hebben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:46

Heb een keer een -5 gehad voor geen hoofddeksel. Had wel degelijk een hoedje op :) Maar waarschijnlijk vond de jury dat geen hoed. Echter staat er niets in het reglement over het formaat van het hoofddeksel :+ Heb er niets mee gedaan verder, was een hobby wedstrijd.
Had bovenop die -5 ook nog een -2 omdat de voorlezer niet in tenue was. Die had ik geleend van iemand anders.

Als ik zelf voorlees heb ik altijd een jasje, nette broek, handschoenen en een cap :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:01

_Marjola schreef:
Leuke link janouk!

r.

Dit zijn bekenden van mij. Deze stalhouderij is lid van onze menvereniging uit Amsterdam www.hoofdstadaanspanning.nl
Ze rijden ook veel mee met authentieke ritten, dus ik kan vaak genieten van hun outfits en aanspanningen.
Echt een hoog kwijl gehalte. +:)+

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 15:03

Dat kan ik me goed voorstellen Janouk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:12

Van alle koetsen is dit mijn favoriet: Crème Calèche
Maar die staat niet bij Zadelhoff op stal, maar hoort bij de stallen van het Koninklijk Huis.
Het is zo'n prachtige wagen, creme met gouden versiersels en rood leer. Helemaal mijn kleur _/-\o_
Als ik op de Koninklijke Stallen ben, ga ik altijd even kijken bij de Crème Calèche en stiekem dromen om daar ooit eens in te mogen zitten en dan met 4 haflingers ervoor <3 haha
De manen en staart passen zo mooi bij de lak van de koets.

.....................droomt rustig verder

Afbeelding

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:07

@janouk die wagen doet mij gelijk denken aan de Sissi films :P :o Inderdaad prachtig al die details.

Deze stalhouderij heeft het wel goed voor elkaar zeg. Snap dat je regelmatig langsgaat om de boel te bewonderen. :D De Koninklijke stallen wil ik ook nog wel een keertje zien. Lijkt mij ook ontzettend gaaf.

@Melanie je moet inderdaad wel net een merk handschoenen vinden wat lekker zit en fijn werkt als je er niet aan gewend bent. :j Ik rijd tegenwoordig alleen met Roeckl (training en op wedstrijd - allebei in winter en zomerversie, dus heb wel 4 paar liggen :P), want die sluit mooi om mijn hand en ik heb door de structuur op de handschoen goed grip. Ik heb ook nog een stel witte van een ander merk liggen, maar die zijn spekglad in verhouding. Dus die trek ik alleen nog maar aan voor de sier als ik moet voorlezen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:50

Ik kon ook lastig wennen aan rijden/mennen met handschoenen.
Heb dan dus ook steeds hele dunne die helemaal aansluiten.
Voelt dan net als een tweede laagje huid.
Het ziet natuurlijk wel netter uit, zou het liever als eigen keuze zien.
Volgend jaar wil ik voor het eerst samengesteld/marathon gaan proberen.
Daar zijn de kledingregels dus niet zo streng...

Sisi-wagen...mooi om in te trouwen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:05

haha zeker mooi om in te trouwen. Maar ik denk dat wij gewone stervelingen nooit in deze koets komen te zitten :D
Deze koets is een cadeau van Koningin Emma aan haar dochter Koningin Wilhelmina. Privé bezit van het Koninklijk Huis.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:21

Ach wie weet met de crisis die zich zo voort blijft zetten...gaan ze hem misschien nog wel verhuren?!?!?! (hahahaha)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:03

dan sta ik op plaats 1, hoor. Ik kan heeeeeeeeeeeeel goed zeuren.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:56

Letsdunit schreef:
Heb ook een keertje -5 gehad bij een marathon dressuur omdat mijn groom geen handschoenen aan had dat gebeurd je 1 keer en dan weet je dat.
En ook een keertje -5 met een minimarathon omdat mijn zweep halverwege in een soort rek bleef hangen, ging dus zonder zweep over de finish :0

Ik heb het thuis met oefenen gehad dat ik alleen nog maar het hadvat in mijn hand had de rest zat vast in een struikje in mijn zelf gebouwde parcours. Heb in een deuk gelegen samen met mijn groom!