[AR] Ervaring met een zilco sl sportz, met anatomisch borstdeel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Ervaring met een zilco sl sportz, met anatomisch borstdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:55

Bellaroos, ze liggen mooi bij die van jou. Maar om een paar redenen wil ik zelf toch definitief voor de eurotech gaan. (heb daarover ook lang en breed overlegd )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:19

liljebo schreef:
MelanieB schreef:
Mijn pony van 1.30 pastte nog maat shetlander tuig van Ideal. Maar ook mijn welshjes van 1.16 hebben maat shet op (veel op (bijna) kleinste gaatje)

Dus mini zal hoogstwaarschijnlijk wel passen.

Ideal is ruim te verstellen.

Maten verschillen per merk.
Mijn minipaard heeft van huidig tuig maat mini mini shet.
Van Ideal past mini shet ook nog (eurotech)

Volgens de matentabel past hij toch echt niet, hoor. En eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om een tuig te bestellen dat volgens tabel per definitie te klein is.

Volgens matentabel is tuig voor mijn C pony toen per definitie ook te klein, tabel is een schatting.

Maar dan idd maar voor Shet. Eurotech is echt toptuig +:)+
Die minder zwaar gevormde borsten zijn beter, maar alsnog vind ik ze niet mooi aansluiten.
Slechts bij een enkeling. En voor het trekken is dan een goed borsttuig lekkerder voor werk wat jij wilt.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:32

Matentabel is maar een indicatie, maar ik zou ook voor shet gaan.

Ik heb de mini shetlander eurotech en die past zowel op mijn paardje van 1 meter als op die van 1,10. Ik kan me niet voorstellen dat een mini shetlander maat op echt kleinere paardjes goed zal passen als die op deze maten al goed past....

De shetlandermaat past zowel op die van 1,10 als die van 1,20.

Hoofdstel is ook weer apart. Die van 1,20 heeft een mini shetlander maat hoofdstel met shetlandermaat keelriem. En die van 1,10 heeft een shetlandermaat met ponymaat neusriem!

Dus, moet eigenlijk echt gepast voor de juiste maten...

Fifo

Re: Ervaring met een zilco sl sportz, met anatomisch borstdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:35

Shetmaat van Ideal is echt groot. Mijn brede Welsh van 126CM groot, past hem perfect, terwijl voor mijn heel smal welshje van 120CM groot het borsttuig toch voor het mooie wat te groot is..

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:41

Ik had al een topic geopend over anatomisch gevormde borsstukken, maar ik zie dat er ook al een topic over loopt. Dus, ik laat mijn topic sluiten en stel hier wel vragen ;)

Omdat Divoza straks weer aanbiedingen heeft, zit ik er over na te denken om een Ideal freestyle kunststof borsttuig (ook geschikt voor dubbelspan) te bestellen. Gisteren had ik het hier ook over met mijn instructeur. Hij gaf aan dat dit soort borsttuigen de neiging hebben om alsnog weer wat recht te trekken :o? Het vraagtekengezicht heb ik ook zijn kant op gedaan, maar hij zei dat hij dit al een paar keer had gezien. Dit lijkt mij stug, omdat de borsttuigen toch gewoon uitgesneden zijn?

Welke mensen rijden al meerdere jaren met een anatomisch borsttuig en kunnen mij hierbij helpen?