Napie schreef:Groom laten rijden bied vele voordelen: ze leren je pony's beter kennen, de pony leert omgaan met verschillende menners, de groom kan beter ingrijpen als er iets is en het span over moet nemen (ik denk even aan de keer dat ik op de kar bijna flauwviel van de migraine), de groom blijft gemotiveerd om mee te rijden omdat de kans voor een stukje mennen erin zit
Hier ben ik het volledig mee eens!
Mijn ponies staan op een zorgboerderij en worden dagelijks door de kinderen gepoetst en ze wandelen ook met ze. Ook geef ik les aan beginners. De afgelopen weken/maanden heb ik mijn ponies amper kunnen trainen i.v.m. drukte op het werk en verhuizing. Casper en Hanna start ik beide in de dressuur, Casper L en Hanna Z. In deze drukke periode heeft Casper helemaal niet veel gelopen, vooral veel wandelen met de kinderen, beetje longeren en soms mennen. Juist in deze periode heeft Casper 4 winstpunten, 2 eerste en 2 tweede prijzen gehaald. Hanna heeft in die periode alleen maar onder het zadel gelopen, 4x in de week, bixie niveau. In deze periode heeft ze haar winstpunt gehaald in het Z.
Dus, waarom zou je niet iemand die onder jouw niveau rijdt/ment met je pony bezig laten gaan? Ik heb er helemaal geen slechte ervaringen mee