De doelen die ik gesteld had eerder dit jaar (even kort samengevat):
+ minimaal 8 winstpunten L dressuur (aan het begin van het seizoen was het M startgericht, dus 10 winstpunten).
+ Eind augustus 10+ winstpunten in de L vaardigheid en minstens een keer M vaardigheid starten dit jaar.
+ meedoen met een minimarathon.
+ om aan te werken: lengtebuiging, goed over twee handen lopen (houdt vast op links) en 'de krul'.
De resultaten (per vandaag - 24/11):
+ 13 winstpunten in de L dressuur. Ik heb zelfs 3x een proef gereden dit seizoen waarin ik 2 winstpunten haalde. Had ik ook nog nooit gedaan. Heel trots op mijn mannetje, maar er valt nog genoeg te doen voordat we een winstpunt waardige M proef neerzetten.
+ 13 winstpunten in de L dressuur waren binnen eind augustus. Ik mocht zelfs nog naar de Hippiade in de vaardigheid (2 balletjes daar helaas, maar leuke ervaring om daar te rijden na 1 jaartje mennen). Pas in oktober stond er weer een vaardigheidsparcours op programma, dus hup snel de M in

+ Tot nu toe al 2 minimarathons gereden. Eentje met een spannende brug, de ander werd een grote waterbak in de stromende regen, dus genoeg nieuwe dingen op ons pad gehad. Maar we zijn al 4x foutloos rondgekomen. Volgende week staat minimarathon no.3 op het programma.
Plannen voor 2014:
+ Ik ga geen L dressuur meer starten, die proefjes hebben we nu wel gezien. Volgend jaar vanaf het outdoor seizoen wil ik de M dressuur gaan ontdekken. Geen grote doelen daar, een paar winstpuntjes scoren zou leuk zijn, maar mag wat tijd over heen gaan. Ik wil goed de tijd nemen voor de M, want het is een flinke stap. Sam zijn talent ligt nu eenmaal niet in de dressuur. Punten om aan te werken: hoofdje netjes op de loodlijn (ja, nog steeds die krul

+ Op naar de Z vaardigheid

+ Doorgaan met minimarathons en eventueel een SGW uitproberen (al dan niet impuls). SGW is meer iets wat we ernaast willen doen, aangezien we niet de middelen en tijd hebben om een weekend de boel in te pakken en te kamperen met ponylief aan de andere kant van het land (er zijn nog 3 andere paarden die aandacht willen). Dus hetgeen wat in NH plaatsvindt, willen we proberen mee te pakken. Al heeft DR+VH voorrang.
Ik ben in ieder geval helemaal aangestoken met menvirus dit jaar.