longeerzweep die knalgeluid maakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:47

_Tara_ schreef:
Ik heb t toen ook is gevraagd bij divoza , die zeiden dat er aan (bijna) elke zweep een zit , maar meestal zijn die naar een paar keer knallen uitgewerkt . Dus heb toen een ' knaltouwtje ' erbij gekocht , doet t perfect :)

:') :') :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:53

Ja die knaltouwtjes werden bij mij te duur... ik sta nu met een ratel te longeren +:)+
Afbeelding

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:59

c_alsemgeest schreef:
Ja die knaltouwtjes werden bij mij te duur... ik sta nu met een ratel te longeren +:)+
[ Afbeelding ]

:')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:22

Rianne11_42 schreef:
Aan iedereen wiens paard niet onder de indruk is: dan ben je niet consequent genoeg ;) Als je altijd maar zwiept of knalt, maar er nooit een consequentie volgt als hij niet luistert: Waarom zou hij in het vervolg dan nog onder de indruk zijn? Duidelijkste voor een paard is één keer met stem aansporen (of wijzen/energy up, wat jij wil), dan zweep duidelijk optillen en bij geen reactie: ferme tik op de plek waar de achterbenen (gaan) zich bevinden.

Werkt niet op elk paard, mijn merrie kun je desnoods de striemen opzetten maar die gaat alleen maar tegen reageren (en gelijk heeft ze eigenlijk ook :+ ) maar voor mijn zweep-met-stukje-landbouwfolie gaat ze netjes aan het werk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:24

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

*kruipt onder de tafel vandaan* :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:26

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

_O_

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:28

Wat een onzin, die meid wist misschien niet dat alle zwepen dit kunnen? :')

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:33

die ratel _O- misschien werkt het wel heel goed :)) :') zo'n knalgeluid gaat volgensmij het beste als er aan het uiteinde van de zweep zo'n lang touw zit van ong. 1.5 meter?
als je losgooit is dit ook een leuke :') : als paard niet kijkt er naartoe rennen en stampen en een raar dansje doen :+ werkt bij mij heel goed _/-\o_ doe ik wel als niemand het ziet anders gaan ze vast denken dat ik niet goed ben geworden :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:45

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

_/-\o_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:48

Chernique schreef:
_Tara_ schreef:
Ik heb t toen ook is gevraagd bij divoza , die zeiden dat er aan (bijna) elke zweep een zit , maar meestal zijn die naar een paar keer knallen uitgewerkt . Dus heb toen een ' knaltouwtje ' erbij gekocht , doet t perfect :)

:') :') :')

Ja joh, quote 'm nog een keer met mijn naam erboven :')

charissiej

Re: longeerzweep die knalgeluid maakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:54

Ze bestaan wel degelijk hoor! Wij gebruiken ze vaak voor het voorbrengen van onze paarden (opjagen). Dit zijn witte longeerzwepen met een blauwe slag, dat blauw is dus de kleur van de slag en zorgt voor het geluid. Natuurlijk kan een gewone longeerzweep ook dat geluid maken, maar met een zweep met een blauwe slag gaat het makkelijker en hij is er speciaal voor gemaakt.