_Tara_ schreef:Ik heb t toen ook is gevraagd bij divoza , die zeiden dat er aan (bijna) elke zweep een zit , maar meestal zijn die naar een paar keer knallen uitgewerkt . Dus heb toen een ' knaltouwtje ' erbij gekocht , doet t perfect
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rianne11_42 schreef:Aan iedereen wiens paard niet onder de indruk is: dan ben je niet consequent genoegAls je altijd maar zwiept of knalt, maar er nooit een consequentie volgt als hij niet luistert: Waarom zou hij in het vervolg dan nog onder de indruk zijn? Duidelijkste voor een paard is één keer met stem aansporen (of wijzen/energy up, wat jij wil), dan zweep duidelijk optillen en bij geen reactie: ferme tik op de plek waar de achterbenen (gaan) zich bevinden.
) maar voor mijn zweep-met-stukje-landbouwfolie gaat ze netjes aan het werk.
misschien werkt het wel heel goed
zo'n knalgeluid gaat volgensmij het beste als er aan het uiteinde van de zweep zo'n lang touw zit van ong. 1.5 meter?
: als paard niet kijkt er naartoe rennen en stampen en een raar dansje doen
werkt bij mij heel goed
doe ik wel als niemand het ziet anders gaan ze vast denken dat ik niet goed ben geworden
Chernique schreef:_Tara_ schreef:Ik heb t toen ook is gevraagd bij divoza , die zeiden dat er aan (bijna) elke zweep een zit , maar meestal zijn die naar een paar keer knallen uitgewerkt . Dus heb toen een ' knaltouwtje ' erbij gekocht , doet t perfect
![]()
![]()