Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ashkerlon schreef:Wat misschien ook handig is voor de kleine weilandjes, werk niet met hokjes, maar met stroken zoals in strookbegrazing. Dan kan je zowel links als rechts de doorgang open zetten en loop je minder het risico dat er een paard wordt klem gezet en stuk geslaan. Als een 2e, dominant paard op het gras stukje bij komt, kan de onderdaninge er gewoon aan de andere kant uit lopen.
riegje schreef:Mijn paarden staan ook op een PP, en vinden het helemaal geweldig.
Natuurlijke drinkpoel is helemaal niet verplicht. En iemand had het hier ook over geen gras eten,
Dat is onzin.
Als ik jou was zou ik even op de site kijken paddockparadijs.nl( zijn allemaal mensen die al een pp hebben en je dus ervaringen uit kunnen wisselen)
En mijn ervaring is wel, dat als heb je het soms nog zo leuk uitgedacht over hoe iets ''moet gaan werken''
je paarden daar een heel ander idee over kunnen hebben.
Ik zou je weitjes ook iets groter maken.
En hoe breed wil je je pad maken?
en er heeft ook iemand een film gemaakt van het aanleggen van zn pp en de kostenraming etc.
misschien is dit ook leuk om even te kijken( het zijn meerdere filmpjes) dit is de 1E http://www.youtube.com/watch?v=RyiZBPE4Kkk
Bowen schreef:Ik vond het idee van tijdelijk met prikpaaltjes werken wel een goed, want uiteindelijk is dit toch voor een deel uitproberen wat werkt voor jou en voor je paarden. De beginopzet is hartstikke leuk, maar je zal vast in de praktijk tegen dingen aanlopen die je anders wil uiteindelijk.