Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Priveles én echt door een goed aangeschreven professionele stal. Dus het is niet een of andere hobby menner die me dit even leert. Wat die verkeersregels betreft, die worden mij ook gewoon geleerd, daarvoor hoef ik ook nog steeds m'n koetsiersbewijs niet te halen. Ook is mij geleerd hoe het tuig werkt en erop moet etc. Ik heb in ieder geval net zoveel geleerd (behalve dan al die koetsen etc.), doe geen examen, ken de achenbach niet (maar hoeveel mensen rijden daar daadwerkelijk mee?), hoef niet ieder jaar een bepaald bedrag te betalen voor een bewijs om het geldig te houden.
Brainless schreef:@4EverHobbes
Maar zo te lezen heb jij een goede cursus te pakken.
Kennisje van mij had ook haar menbewijs gehaald.
Wij samen op pad, paardje schrok, en sprong iets opzij (naar rechts, ri sloot).
Zij wist niet hoe te reageren, en trok vol naar op 1 teugel naar links (zonder ondersteuning van de rechter teugel / zweep). Waardoor het paard over de schouder juist naar rechts wegliep.
Ik kon de boel redden door snel de zweep uit haar handen te pakken en rechts bij te tikken.
Zij gaf toe dat ze dit nog nooit aan de hand had gehad bij haar cursus.
Ze had alleen gereden met doodbrave tinkers die nooit een stap verkeerd zette.
Dan heb ik liever iemand die (met een ervaren menner) buiten km's heeft gemaakt en al diverse bijzondere situaties heeft meegemaakt.