[AR] Hebben jullie allemaal een menbewijs?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Hebben jullie allemaal een menbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:18

@Rozanne het is sowieso heel goed om eerst gewoon met menlessen te beginnen, dan begin je veel relaxter dan wanneer je meteen midden in een stoomcursus voor het koetsiersbewijs zit... Als je lekker aan het lessen bent, blijft er vaak veel meer hangen dan wanneer je vlug een papiertje wil halen (en daarna het meeste weer vergeet.)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:28

Maartje1990 schreef:
Priveles én echt door een goed aangeschreven professionele stal. Dus het is niet een of andere hobby menner die me dit even leert. Wat die verkeersregels betreft, die worden mij ook gewoon geleerd, daarvoor hoef ik ook nog steeds m'n koetsiersbewijs niet te halen. Ook is mij geleerd hoe het tuig werkt en erop moet etc. Ik heb in ieder geval net zoveel geleerd (behalve dan al die koetsen etc.), doe geen examen, ken de achenbach niet (maar hoeveel mensen rijden daar daadwerkelijk mee?), hoef niet ieder jaar een bepaald bedrag te betalen voor een bewijs om het geldig te houden.

Ik heb ook les gehad van een professional (volledig gecertificeerd en breed ervaren (lees zo'n 30 jaar) op alle niveau's), sterker nog: hij traint onze werkpaarden voor in de stad, maar dat wil niet zeggen dat ik dan de hoofdprijs moest betalen. Hij vond het belangrijker dat er gedegen les werd gegeven en dat de mensen het enthousiasme hierdoor zouden overbrengen op anderen (want wees eerlijk, er zijn nog steeds te weinig mensen bekend met de mensport. In ieder geval in de Randstad en daarnaast kun je beter 10 nieuwe klanten hebben voor een x-bedrag dan 3 klanten voor de hoofdprijs). Vervolgens ben ik lid geworden van de menvereniging, waar ik voor 4x jouw lesgeld een heel jaar lid ben inclusief 1x per week (of met een kleine bijbetaling 2x per week) les van volledig opgeleide, gecertificeerde en op zeer hoog niveau wedstrijdgerichte instructeurs. Zoveel hóeft het dus niet te kosten. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:31

Brainless schreef:
@4EverHobbes
Maar zo te lezen heb jij een goede cursus te pakken.
Kennisje van mij had ook haar menbewijs gehaald.
Wij samen op pad, paardje schrok, en sprong iets opzij (naar rechts, ri sloot).
Zij wist niet hoe te reageren, en trok vol naar op 1 teugel naar links (zonder ondersteuning van de rechter teugel / zweep). Waardoor het paard over de schouder juist naar rechts wegliep.
Ik kon de boel redden door snel de zweep uit haar handen te pakken en rechts bij te tikken.
Zij gaf toe dat ze dit nog nooit aan de hand had gehad bij haar cursus.
Ze had alleen gereden met doodbrave tinkers die nooit een stap verkeerd zette.

Dan heb ik liever iemand die (met een ervaren menner) buiten km's heeft gemaakt en al diverse bijzondere situaties heeft meegemaakt.

Dan heeft zij het duidelijk niet getroffen wat haar mencursus betreft, maar dat wil niet zeggen dat alle mencursussen dan zo magertjes zijn qua kwaliteit. Er zitten heus wel echt goede tussen, maar dat kun je als leek niet altijd weten. Ik wist het toen ook niet, maar heb indertijd gewoon echt mazzel gehad dat ik wel de goede had getroffen. ;)

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:00

Heb ook koetsiersbewijs gehaald, en ondanks dat ik vind dat je veel leert door kilometers te maken zijn er ook bij het koetsiersbewijs veel dingen die je leert over hoe je te gedragen in het verkeer, waar je heel veel aan hebt. Ik heb les gehad van een hele goede instructeur, die ons leerde om met verschillende paarden te mennen onder verschillende omstandigheden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:30

Hier ook nadat ik me regelmatig zat af te vragen hoe ik in godesnaam het tuigje netjes om onze mini kreeg :+ begonnen met enkelspan en toen later ook nog tweespan koetsiersbewijs. Daarna nog bij dezelfde persoon flink wat lessen genomen met verschillende paarden, mende zelf met pony's en had zoiets als ik het met die paarden kan, kan ik het ook met mijn pony's (dom natuurlijk, die paarden waren veel braver :') ). Ontzettend veel van geleerd, vooral van hoe je op de weg in het drukke verkeer rijdt. Eigenlijk tot op de dag van vandaag plezier van :j

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:31

Ja heb enkel en dubbel span koetsiersbewijs

Vond super leuk en veel van geleerd

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:28

Ik heb het maar ik doe het nooit meer de laatste tijd... misschien als het weer wat beter wordt