Goed bezig zeg, ziet er al 100x beter uit dan het vorige filmpje.
Die longeerlijn is fijn he? ik zit ook altijd nog een klein beetje te kloten met het eind van die longeerlijn. Ik heb het idee dat als ik m over de grond laat slepen het nog meer mogelijk is dat ik met mijn voet er in kom, en als mn paard dan er vandoor gaat (wat je trouwens veel beter kan managen met een dubbele longeerlijn), dat ik er dan niet al skieënd achter aan ga, maar meer liggend achteraangesleept word aan mn voet...
Als ik jou filmpje vergelijk met hoe het bij mij gaat zie ik wat verschillen, ik weet niet wat het beste is hoor..
- mijn paard is n slome doerrak dus moet aan de longe veel harder en actiever doorlopen, zou dat ook wat zijn voor jou?
- ik heb meer contact met de mond (denk iets meer druk op de longe), hij loopt zelfs gewoon aan de teugel.
ik heb trouwens ook moeite met constante druk op de buitenteugel te houden, doordat de benen van t paard er de hele tijd tegen aangaan, maar ook omdat mijn paard dan gewoon lekker een heel groot rondje gaat maken als ik meer druk er op zet, of zelfs een poging doet om af te slaan. Dat vind ik wel moeilijk, iemand goede tips daarvoor?