Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowgirl schreef:Shenavallie schreef:
Het beste paard van stal, moet je juist in de gaten houden. Heb het helaas genoeg keren zien gebeuren. Dit heeft niet alleen met correct beleren te maken, het kan ook (of zelfs juist) te maken hebben met iets van buitenaf.
Ik zou zelf graag willen dat hoofdbescherming in de paardensport wettelijk verplicht wordt (met het koetsiersbewijs moet je hem ook verplicht dragen). Net als betere kleding op motoren. Als je toch eens ziet hoe sommige gasten dáárop zitten... blote handen, t-shirt, dunne of korte broeken, geen goed beschermend schoeisel. Als iemand er dán voor kiest om niet beschermend te rijden, dan zou een verzekeringsmaatschappij van mij wel mogen weigeren om uit te keren. En dan die kleine kinderen, die onbeschermd meegaan...
Bij het koetsies bewijs was in mijn tijd (14 jaar geleden) een petje/hoed genoeg. Dus dat is al veranderd.
Wat betreft dat motor rijden ben ik het met je eens. Ik zie dat ook als iets wat vele malen meer risico voller is dan mennen. Wellicht de marathon wedstrijden uitgezonderd maar ook hier halen paarden geen 120 km per uur dus zal de schade lang niet zo erg zijn wanneer ik met 120 op de motor onderuit ga.