Leuke foto's! Alleen kreeg ik van het filmpje wel de kriebels toen ik zag dat de riemen die aan de slee en pony vastzitten (weet even niet meer hoe het heet ) op de grond kwamen te liggen door wegvallende druk. Als de pony er over eentje heen stapt en in paniek raakt, brr.. Is daar misschien een oplossing voor voor de volgende keer?
WhySoWhite
Geplaatst: 16-12-12 16:55
Haha geldig! denk dat mijn haflinger me van die slee af slaat haha!
Vind dat jullie er eng dicht op zitten als de pony 1x stil staat dan ''schep'' je je pony en zit je dan met een shet opschoot. Wat natuurlijk heel gezellig is maar niet de bedoelling Steek inderdaad ook de strengen even gewoon even een riempje aan de streng over de kont van de pony en dan aan de andere streng zodat ze de grond niet raken. Veiliger en beter voor je tuig.
Daarbij lijkt de zwarte pony kreupel aan het rechter achterbeen. Maar dat kan ook omdat het glad was... Misschien dat ze daardoor een vreemd loopje aan nam.
Ziet er allemaal super gezellig uit Mijn oude shet ''vroegahh'' hebben we ook zulke maffe dingen mee gedaan.. Ergens bij het einde bij de vos JEAAAAYYAAAAA HAHA dit deden wij ook altijd
Super leuk! haha was ik ook van plan, maar voor sleeën heb je wel eerst sneeuw nodig
Volgensmij is het al een keertje eerder gezegd, maar ik stoorde me wel een beetje aan het feit dat je met je leidsels slaat als je pony harder moet. Hierdoor krijgen ze telkens een ruk in hun mond van het bit. Je kunt beter stemcommando's leren en anders met je zweep een tikje geven.
Verder vond ik het er heel leuk uitzien, en van dat vallen heeft je pony geen last als ik dat zo zie. Dan zou die er wel vandoor gaan naar mijn idee.
elise21
Geplaatst: 16-12-12 17:59
Het is inderdaad echt lol met je knol! Zo te zien hebben jullie veel plezier gehad. Alleen zou ik wel oppassen want ik vind het tuig laag bij zijn benen komen, dat hij er niet over valt
Ik weet dat het tuig niet goed is. Dit is hier al meerdere keren gezegd dus dat hoeft nu ook niet verder gezegd te worden. Ik weet ook dat het allemaal goed is bedoelt en dat jullie mij tips geven voor de volgende keer en dat vind ik ook fijn. Over het 'slaan' met de leidsel klopt dat doe ik normaal ook nooit. (ik ben niet degene die stuurt en doet op de filmpjes) Bedankt voor jullie verdere reacties.
Ik vind de foto's er erg leuk uitzien en filmpjes ook erg grappig. Zo spijtig dat hier amper sneeuw lag, want ik maak altijd sleetochtjes (soms wel van 10 km maar op den duur zit dat niet erg lekker ) Maar ik stoor me eigenlijk een beetje aan hoe je met een zweepje de vosse shet naar het einde van het filmpje toe toch echte tikken zit te geven (ofwel komt dit gewoon zo over maar raak je haar gewoon aan)
heel erg leuk, jullie hebben lol en de pony's zo te zien ook. wat me wel opviel is dat de slee wel erg dicht achter de pony zat, als hij ineens stilstaat heb je een botsing. ik doe meestal strotoutjes tussen de strengen en de slee, vind ik veiliger. als de pony er dan vandoor gaat en de slee blijft ergens achter haken dan breken de strotoutjes, maar de touwen zijn sterk genoeg om een slee met iemand erop te trekken. (dit zeg ik uit ervaring )
TessJS
Geplaatst: 17-12-12 11:52
Haha ik vind het geniaal! De shetjes vinden het blijkbaar ook alleen maar leuk. Laat die haters maar lekker praten
Jullie hebben "lol met je knol" maar wel op een onverantwoorde manier! Ik hoop dat jullie de tips die gegeven zijn ook in uitvoering brengen. Zodat alles ook veilig blijft.
Ik lees ook dat Blacky een stukje over de autoweg en over ijs is gerend. Nou jullie hebben geluk gehad dat het zo goed is afgelopen.
Dus dames volgende keer lol op een veiligere manier. Je hebt al aangegeven om dat te doen .