Mijn vorige paardje, een draver. Zat heerlijk tijdens het rijden, vooral de galop. Draf gooide hij wat hoog op maar dat is een kwestie van wennen denk ik? Ik had er geen problemen mee.
NinoForEver
Geplaatst: 18-08-12 10:45
Ik heb afentoe op de ex-harddraver van mijn vriendin gereden. Ze is een merrie van nu 26? Maar dat is niet te merken! Ze reed echt heel lekker. Je kan heel makkelijk op haar doorzitten en galop gaat ook heel goed. Ze wil alleen wel altijd het liefst heel hard gaan maar dat vind ik wel leuk. Alleen met springen kan ze wel een beetje moeilijk doen(vind ze leuk) want als je niet goed stuurt loopt ze netjes om de hindernis heen
supriceee
Geplaatst: 18-08-12 16:46
Ik ben erg blij met mijn draver merrie, en ze doet het goed in de dressuur van het hoog opgooien heb k nooit wat gemerkt!
Ex-Dravers bestaan niet! Ze blijven Draver ook als ze niet meer koersen.
FireAndIce
Geplaatst: 18-08-12 19:54
Marrit13 schreef:
Nog maar een keer dan
Ex-Dravers bestaan niet! Ze blijven Draver ook als ze niet meer koersen.
helemaal mee eens en hard draven kunnen ze altijd nog hoor!
Atalanta
Geplaatst: 19-08-12 23:29
Als een draver niet zo lekker zit in draf kan evt ook komen doordat de rug gespannen is... merk dat bij mijn eigen paard goed, nu ik haar verder doorgereden heb en ze ontspannen (en normaal tempo) kan draven, kan ik ineens wel goed op haar doorzitten, dat lukte me eerst vrijwel niet (terwijl ik toch heeele ruime rijervaring heb op allerlei soorten paarden/pony's en zelfs een voorkeur heb voor doorzitten boven lichtrijden). Hoog opgooien doet ze niet, heeft idd. vlakke gangen. De stap vind ik heerlijk, vlot en ruim en het voelt alsof ik dagen zo in het zadel kan doorbrengen, galop zit ook fijn. De draf moest ik zo aan wennen dat ik haar bijna had laten staan bij het proefrijden Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Het zal per draver wel verschillen denk ik en ook met hoe ver die draver al in de dressuur geschoold is.
Dravers zijn hele fijne paarden ik heb er op leren rijden. Ze kunnen een leuke sprong maken, zijn fijn om mee op buitenrit te gaan, kunnen een dressuur proefje lopen echter alles kost bij hen wat meer tijd is mijn ervaring. Ze willen het allemaal met heel veel plezier voor je doen als je ze met veel respect en liefde behandeld. Ik vind het een heel fijn ras maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik op oudere dravers heb gereden die al waren omgeschoold dat werk heb ik zelf nog nooit gedaan. Ik vind de draver een heel allround recreatiepaard (uitzonderingen daargelaten van de dravers die wel hoog in de wedstrijdsport lopen) En vooral een al omgeschoold exemplaar is ook door wederzijds geduld ook een fijn leerpaard!