xTitanic schreef:Ik weet het niet, er zijn toch wel erge dingen aan het gebeuren. Veel mensen zitten dan wel op de juiste weg, maar velen ook weer niet. Ik rij gewoon, neusje eruit (ik ben nu bezig met hem aan het been te zetten). Nu nog stelling etc.. dat zijn mijn volgende stappen. Als mijn paardje die basis heeft ga ik lekker zonder bit rijden, zonder zadel (wat ik wel vaker doe) Ik wil op een natuurlijke manier omgaan met mijn paard. Daarom vind ik die dresuur van nu met al die bijzetteugels, zware bitten écht niets! Op dressuurwedstrijden mag je geen bijzetteugels gebruiken he? dan steken ze hun paard een scherp bit in. Die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, ze maken hun paard kapot.
Mijn gewone mening, een paard is een vrij dier en eigenlijk is het absoluut fout om daarmee in de disciplines te gaan (dit is nu héél grof gezegd he) maar zo denk ik misschien wel. Ik hou me niet aan mijn gedachten maar ik wil er wel naartoe werken om mijn paard gewoon 'vrij' te kunnen berijden.
dit is nu kinda offtopic maar ach.. ik moet niet ergens wel kwijt!
*zucht luidruchtig*
Ik heb zo'n hekel aan dit soort reacties he.. Natural zijn is tegenwoordig helemaal in, alleen jammer dat 9 van de 10 niet eens echt weten wat natural inhoud.
Dressuur is slecht en zonder zadel op een pony stuiteren die zijn rug wegdrukt, en als een stuk hout door de bochten gaat is wel goed?
Als ze echt zo graag natural wilt zijn, gooi je paard dan in een natuurgebied en kijk er niet meer naar om. Zonder zadel rijden heeft echt NIKS met natural te maken.