mini paardje 40/50 cm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:11

De fokker heeft er in ieder geval geen grof geld voor gevraagd, soms zie je op marktplaats van die dwergjes staan, als "unieke kans" en vragen ze er zot geld van. Als het diertje het maar goed heeft nu, en nergens last van krijgt, en er geen verdere veulens van voortkomen, dan zie ik zeker geen problemen om van dit dwergje te genieten zolang het kan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:17

sorry ben ik nu de enige die vind dat dit paardje een spuitje moet krijgen of naar de slacht gebracht moet worden. dit paardje heeft in mijn ogen geen paardwaardig bestaan. maar dat is mijn mening..

ik zou er overigens al helemaal geen vrijheidsdressuur mee doen, dat kan hij met zijn gewrichten al helemaal niet aan.

edit: is niet aanvallend bedoelt, je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed hoor Ts. is gewoon onwetendheid

LadyMadonna

Re: mini paardje 40/50 cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:19

Op dit moment zie ik daar nog geen reden voor. Zolang het diertje pijnvrij rond kan lopen, waarom dan afmaken?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:32

Ga lekker genieten van je kleine man je hebt al aardig wat ideeen
super dat je het beestje nog een leuk leven geeft
Bij ons word ook niet ieder paard in de kudde geacepteerd en zeker geen hengsten hoe klein het ook is

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:38

Stal nollie, hoe kun je zien of dit paardje een serieze slechte dwerg is die geen paardwaardig bestaan heeft.

De foto's zijn niet de florisantste voor het paardje. Ik wil wel eens een foto zien van af de zijkant genomen. Nu zie je hem met een hoofd in een emmer waar je trouwens niet eens kunt zien dat het een dwerg is en de tweede zie je ook maar een heel klein beetje. en kun je denken aan een dwerg, maar er staan wel meer paarden, als ze aan het schurken zijn, met de achterhand onder de massa en een bolle rug waar trouwens weinig bespiering op zit.
Vandaar mijn vraag op TS een foto kan plaatsen vanaf zijkant paard zonder met het hoofd aan de grond. Dan pas kun je goed beoordelen in hoeverre deze hengst dwerg is of in welke categorie hij zal vallen.

Ik vind dat zolang hij geen pijn heeft en normaal kan eten en voortbewegen en hij niet voor nageslacht zorgt dat hij bij deze jongedame een goed plekje heeft.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:21

StalNollie schreef:
sorry ben ik nu de enige die vind dat dit paardje een spuitje moet krijgen of naar de slacht gebracht moet worden. dit paardje heeft in mijn ogen geen paardwaardig bestaan. maar dat is mijn mening..

ik zou er overigens al helemaal geen vrijheidsdressuur mee doen, dat kan hij met zijn gewrichten al helemaal niet aan.

edit: is niet aanvallend bedoelt, je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed hoor Ts. is gewoon onwetendheid

Ik nodig je uit om kennis te komen maken met mijn dwergje, denk dat je dan heel anders gaat denken.

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:03

iedereen bedankt voor de reacties!!
ben erg blij dat ik dit weet...
maar heb misschien een ander goed adres voor hem gevonden waar hij bij zijn eigen soort staat die ook zo zijn...
Dat is wel leuker voor hem,

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:19

Ik weet wat je bedoelt, en ik wil niet zeggen dat jij niet goed voor hem bent, maar daar zal hij het ook zeer goed krijgen :j

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:30

wij zijn goed voor hem :) maar speel kameraadjes zijn leuk voor hem :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:35

Achja? Wat fijn zeg! En daar bedoel ik idd ook zeker niet mee dat je niet goed voor hem zorgt, maar speelkameraadjes is wel iets wat wel fijn voor hem is ja.

Ik heb zo'n klein vermoeden dat Letsdunit hier achter zit, klopt dat? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:36

Letsdunit schreef:
Ik nodig je uit om kennis te komen maken met mijn dwergje, denk dat je dan heel anders gaat denken.

jouw dwergje is gewoon té leuk :))

ts heel veel succes met je beessie, lekker veel knuffelen en poetsen :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 01:34

SMP-->GVL

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 21:48

StalNollie schreef:

nou het spijt me zeer!
je kan heel duidelijk zien of een dier vrolijk is of niet !
en hij is altijd vrolijk!!
het is geen onwetendheid hoor meid ;)
als een diertje geen pijn heeft en gewoon vrolijk is! nemen wij die op!
zo heb ik ook een mismaakte kat! die een super leven heeft!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:30

maar als het geen ontwetendheid is waarom dan de vraag over VD want dat is iets wat je gewoonweg niet moet doen met dit beessie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:34

Ja knikken, nee schudden, targetten, iets aporteren, flemen, ik kan genoeg verzinnen wat niet lichamelijk belastend is en prima met dit diertje kan

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:12

StalNollie schreef:
maar als het geen ontwetendheid is waarom dan de vraag over VD want dat is iets wat je gewoonweg niet moet doen met dit beessie

Omdat mij verteld is dat hij geen pijn heeft dus ik dacht dat dit dan leuk was om te proberen! Maar misschien gaat hij naar een ander adresje waar hij in een mini kudde kan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:57

StalNollie als je het hele topic had gelezen had je begrepen dat TS in eerste instantie niet op de hoogte was van het dwerg syndroom bij haar paardje, dat TS er over nadenkt om het diertje te plaatsen in een mini kudde zegt toch alles al ? TS voor mij is het duidelijk dat je het beste met je paardje voor hebt hoor. ;)

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:35

Bassenqua schreef:
StalNollie als je het hele topic had gelezen had je begrepen dat TS in eerste instantie niet op de hoogte was van het dwerg syndroom bij haar paardje, dat TS er over nadenkt om het diertje te plaatsen in een mini kudde zegt toch alles al ? TS voor mij is het duidelijk dat je het beste met je paardje voor hebt hoor. ;)

Dankje :)

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:35

Om even terug te komen op het onderwerp:

De VD trucjes als mooi staan en spagaat zijn waarschijnlijk niet mogelijk door de stand van de benen van je mini-paardje.
Maar er zijn nog vele andere trucjes als flemen en ja knikken die wel mogelijk zijn.
www.nistavd.tk vind ik een erg goede site waar veel informatie over VD op staat. Die site zou je ook eens kunnen bekijken.

Simone.

DaisyJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:54

Kleine trucjes :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:43

Aawh wat leuk! Een van mijn verzorgpony's is 75 cm (falabella) en die kan perfect VD, dus ik gok dat jouwe dat ook kan!

tess

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:38

DaisyJolijn schreef:
Kleine trucjes :)

Dat is nogal een ehm, 'relatief' begrip. Wat jij klein vind, kan iemand anders 'groot' vinden.

En al helemaal omdat dit een pony betreft die zeker niet correct op z'n beentjes staat en er dus hoogstwaarschijnlijk medische gevolgen aan over kan houden, als er bepaalde VD trucjes worden gedaan of als de trucjes verkeerd worden uitgevoerd.

TS: hoe gaat het inmiddels?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:59

xTesslove schreef:
Aawh wat leuk! Een van mijn verzorgpony's is 75 cm (falabella) en die kan perfect VD, dus ik gok dat jouwe dat ook kan!

tess

Verschil is waarschijnlijk dat jouw pony correct is

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:05

Er staan duizenden gezonde Shetjes voor 30 euro op MP die anders naar de slager gaan, waarom pluk je er daar geen weg als speelmaatje voor je pony? Zoveel groter zijn die niet toch?

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:03

Aah, n dwergpony. Ik vind m echt héél leuk, gelukkig maar dat ie geen pijn heeft e.d. :)

Voor vrijheidsdressuur staat op www.nistaVD.tk er vanalles over uitgelegd! Lijkt me erg leuk om te zien bij zo'n kleine pony. Zodra je er denkt mee te beginnen hoop ik hier een leuk topic met foto's van te zien :)