arans schreef:Nooit met cap, maar het is eigenlijk wel een goede. Ik denk dat ik er voortaan voor ga zorgen dat ik mijn cap meeneem.
+1
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Margarita_ schreef:Ik men thuis en op wedstrijd altijd met een cap.
Behalve met authentiek ringsteken, dan is een cap niet toegestaan.
MelanieB schreef:_Margarita_ schreef:Ik men thuis en op wedstrijd altijd met een cap.
Behalve met authentiek ringsteken, dan is een cap niet toegestaan.
Niet toegestaan?? Vreemde regelingTis toch een stuk bescherming, raar dat dat dan niet zou mogen... hier is toen nog ongeluk gebeurd met ringsteken, gebeurt toch op de weg is toch eng als je met je hoofd even het asfalt gaat kussen natuurlijk..
romyloverrr schreef:![]()
ik weet het nog heel erg goed,
ik was samen met de eigenaar van mijn verzorgpony's met 2 pony's aan met mennen.
de hele tijd zelf gemend, op de plek was wij de pony's voluit wilden laten gaan facht ik mmm
ze zijn vandaag wel erg fris , ik zal de leidsels even over geven.
( ik heb het pinkriempje nog om de hand )
toen gebeurde het heel snel een pony springt met 1 achterbeen over de ''middenstang'' ( ben even de naam kwijt )
en ja zie zat op de goede hoogte,
een heleboel gebonk een pony die op 3 benen meegalopeerde, het was best glad , en we gingen slippen ,
we gingen recht op een steile helling af , gelukkig kregen we de pony's weer op het weggetje.
dan voel je pas hoe mizerabel die marathonwagen eigenlijk is als er iets gebeurd.![]()
het ging heel erg snel , TOEPASSEN WAT IK HAD GELEERD,
maar oliebol wat moest ik nu met mn pinkriempje , moet ik heb geven aan de eigenaar of gewoon op de grond gooien
ik weet tot op heden nog niet wat ik ermee heb gedaan![]()
dus ik als groom eraf gesprongen toen ze weer een beetje onder controle waren, ervoor gesprongen en de 4 leidsels gegrepen
toen voelde ik een pijnlijke scheut in mijn arm , oliebol ! niet weer een sheurtje in een spier,
eigenaar eraf , ik kijken waar mn broertje van 9 was , gelukkig , hij was ongedeerd en de mais in gevlugt.
de pony's waren nog steeds over hun toeren , ik ervoor en de eigenaar probeerd het been erover te tillen ,
BAM ! daar wilde ze weer gaan , wat deden mijn armen pijn , er toen besefte ik
pas hoeveel vertrouwen de eigenaar in me moest hebben , het is natuurlijk niet niets
een ( toen ) 13 jarige , zorgen dat zijn veiligheid, de pony's veiligheid, de koets en het tuig er ongedeerd vanaf kwamen
en natuurlijk , stel je voor er zou wat gebeuren met andermans kind![]()
het been erover tillen lukte niet , dus de ''middenstang'' helemaal losmaken , met 2en was het echt niet gelukt mn broertje was hard nodig
toen kreeg ik de ''eer'' om de leidstels op te steken en , achter de pony's te kruipen om de veiligheidssluitingen los te maken
was nog niet makkelijk ( koets stong haakt op de paarden doordat we zo slipte )
toen ik er weer voor, wat deden mijn armen pijn, ik moest volhouden ! 1 moment verslappen en het kon vreselijk mislopen.
mijn armsprieren begonnen te trillen , het werd steeds erger , wanner waren ze eindelijk klaar met die middenstang ?
eindelijk waren ze klaar, fiewwwww
toen kreeg ik de eer om op de bok te gaan zitten en de 1e 5 meter te maken om de koets weer in normale positie te krijgen.![]()
toen ging de eignaar weer op de koets en reden we heel rustig naar huis.
pony's hadden alleen een paar schaafwondjes van de strengen.
mn broertje vvond het veel minder enge als de 1e keer galoperen![]()
en ik had alleen zo'n spierpijn dat ik niets meer op kon pakken een paar dagen
Lacuna schreef:men zelf zelden met cap, enkel op wedstrijden/ demo's waar de organisatie het verplicht stelt.
Ben wel hypocriet genoeg om iedereen onder de 18 op mijn wagen en iedereen in mijn lessen te verplichten een cap te dragen. Maar ondertussen rij ik zelf mn spannetje zo zonder cap naar huis
leuk feitje, de demo's die ik voor onze ponyclub organiseer stel ik de cap dus wel verplicht, en draag ik zelf dus ook een cap.
Fenny schreef:Ik men altijd met cap. Op dressuurwedstrijden soms wel met hoedje.
Op de manege werd ik eerst vreemd aangekeken, maar ik heb me er niks van aangetrokken. Nu zie ik steeds meer met cap mennen, dat was mijn bedoeling ookHaha. Ze stellen het bij ons op de manege niet verplicht, omdat het voor het mennen nog niet verplicht is om in de manege met cap te mennen. Het wordt wel aangeraden, maar verzekeringstechnisch is het dus niet verplicht.
tine10 schreef:Fenny schreef:Ik men altijd met cap. Op dressuurwedstrijden soms wel met hoedje.
Op de manege werd ik eerst vreemd aangekeken, maar ik heb me er niks van aangetrokken. Nu zie ik steeds meer met cap mennen, dat was mijn bedoeling ookHaha. Ze stellen het bij ons op de manege niet verplicht, omdat het voor het mennen nog niet verplicht is om in de manege met cap te mennen. Het wordt wel aangeraden, maar verzekeringstechnisch is het dus niet verplicht.
Dat klopt dus niet. Als de manege een veiligheidscertificaat heeft, dan is een cap verplicht. Ook voor menners. En een manege zonder veiligheidscertificaat mag volgens mij geen lessen en in ieder geval geen wedstrijden organiseren.