[AR] mag je gewoon met een karretje de weg op ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: mag je gewoon met een karretje de weg op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:43

Sorry; probeerde nog ontopic te blijven.......

Als je maar goed onthoud dat er een groot verschil is tussen particulier en bedrijfs/beroepsmatig. Dus zolang jij gewoon als zijnde particulier lekker met je paardje op de weg gaat mennen, hoef je daar echt geen speciale/aparte/aanvullende verzekering voor af te sluiten.
Een Koetsiersbewijs is dus ook niet verplicht.

Wel zou ik je aanraden om je eerst goed te verdiepen in het mennen, mocht je daar nog weinig/geen ervaring mee hebben. Het is belangrijk dat je goed weet hoe je je paard correct optuigt en inspant, en hoe je je materiaal degelijk en in orde hebt/maakt. Al helemaal als je je op de openbare weg gaat bevinden. Daar kleven uiteraard risico's aan, en helaas gebeuren er zat ongelukken met aanspanningen op de openbare weg.

Een slotje kan je niet zelf plaatsen, dat moet een mod doen. Maar dat wordt in principe niet zomaar op aanvraag gedaan, vaak pas wanneer er een echte rel ontstaat en dat soort dingen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:35

stef schreef:
Koetsiersbewijs heeft compleet geen extra waarde qua verzekering. Het is bij wet niet verplicht. Daarnaast heb je altijd je wa verzekering

Dat is mij nou altijd verteld toen ik mijn koetsiersbewijs haalde. Dat was zeker een verkoopspraatje ;)

Ik kan het ook alleen maar aanraden. Niet alleen qua het daadwerkelijke rijden maar ook alle theorie en verkeersregels die je daarbij krijgt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:37

Krips schreef:
stef schreef:
Koetsiersbewijs heeft compleet geen extra waarde qua verzekering. Het is bij wet niet verplicht. Daarnaast heb je altijd je wa verzekering

Dat is mij nou altijd verteld toen ik mijn koetsiersbewijs haalde. Dat was zeker een verkoopspraatje ;)

Ik kan het ook alleen maar aanraden. Niet alleen qua het daadwerkelijke rijden maar ook alle theorie en verkeersregels die je daarbij krijgt.

:j

Zie zo'n beetje álle posts hierboven, en andere reacties daarop/daarover op Bokt. Er zit idd een extra verzekering aan vast, maar in werkelijkheid is dat een beetje een 'wassen neus'. Leuke bijkomstigheid, maar in principe heeft dat totaal geen toegevoegde waarde (en dan bedoel ik dus die extra verzekering die bij het KB komt).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:17

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele offtopic berichten verwijderd. Verzoek om nu weer ontopic te blijven en op neutrale toon te blijven posten!