[AR] Wat nemen jullie mee tijdens mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:06

ik men zo vaak alleen,ligt ook maar net er aan wat je voor paard of pony hebt.en vaak kun je wel met zijn 2en zijn ,maar als het goed mis gaat heb je aan die 2de man ook niks.ga dadelijk ook weer lekker alleen op pad met mijn 2 honden er bij

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:32

Als er iets fout moet gaan, gaat Murphy ook van de partij zijn. Ik kan vaak niet anders dan alleen mennen, en dat is nog steeds leuker dan NIET mennen. Ik kan er heerlijk van genieten. Ooit waren we met z'n 2, met andere paarden, ik was de groom... en we reden naast een struisvogelfokkerij (die we daar niet hadden verwacht) Al die struisvogels renden onze richting uit (in de weide) en ons paardje kreeg (begrijpelijk) een zware paniekaanval... als we toen met 5 op de kar hadden gezeten of alleen... het had ons niet kunnen "redden"... Het is toen wel uiteindelijk na kilometers, goed afgelopen. Zandwegen, rechte wegen, geen verkeer... paardje heeft kunnen uitrennen en is toen terug "gekalmeerd"... we zijn gestopt en zijn SAMEN moeten "bekomen"... WIJ (paard en wij dus) moeten nooit meer van struisvogels hebben... het leek dat ze door de omheining naar ons kwamen, en lawaai... We zijn toen recht door een sloot gegaan, en zo een straathoek afgesneden... dus ongelooflijk veel geluk gehad... Alleen al het feit dat we OP de kar zijn blijven zitten, dat ons tuig niet is afgebroken, dat de kar heel gebleven is...
Dat paardje geniet nu van zijn pensioen, maar ik mijd deze weg met mijn huidige paarden...

Onze honden, die neem ik niet mee... die hebben bang op de kar en dat vind ik oprecht spijtig... onze vorige honden genoten van die ritten

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:43

Volgens mij is een groom VERPLICHT als je ment! Je bent niet verzekerd als er wat gebeurd en je hebt geen groom bij je. Buiten dat is een groom super handig. Hulp bij het inspannen en uitspannen, extra paar ogen die het verkeer in de gaten houden, richtingaanwijzer, hulp als er wat gebeurd onderweg, en vooral gezelliger!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:06

marina62 schreef:
Volgens mij is een groom VERPLICHT als je ment! Je bent niet verzekerd als er wat gebeurd en je hebt geen groom bij je. Buiten dat is een groom super handig. Hulp bij het inspannen en uitspannen, extra paar ogen die het verkeer in de gaten houden, richtingaanwijzer, hulp als er wat gebeurd onderweg, en vooral gezelliger!

Een groom is NIET verplicht, maar wel handig.

Sandrina

Re: Wat nemen jullie mee tijdens mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:18

Het wordt aan geraden, maar is niet verplicht. Ik zou wel willen dat het verplicht is, dan blijven sommige sukkels tenminste thuis, die kunnen dan geen brokken maken.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:29

Wat ik allemaal mee neem is hier al uitbundig genoemd, behalve 1 ding... Een pakje sigaretten en een aansteker :o
Maar ik zal zelden of eerder nooit roken terwijl ik zelf men, dan geef ik altijd de leidsels even door naar m'n buur... Als er wat gebeurt kan ik nog steeds m'n peuk weggooien en ingrijpen.

Wat ik vroeger (toen ik nog minderjarig was) onder het zadel ook altijd meenam was het telefoonnummer van m'n ouders in m'n portemonnee. Je weet maar nooit dat je bewusteloos bent of erger en je wordt gevonden door iemand die niet met een mobiele telefoon kan werken. Bespaart die persoon dan al een hele hoop moeite om je ouders/familie te verwittigen. +:)+

Verder vind ik een groom eigenlijk onmisbaar voor (langere) buitenritten. Je hebt er zo veel voordelen aan, dat je een stuk relaxter kan rijden.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:11

Ik ga zelf wel eens mee als groom, maar ik zorg altijd dat ik mijn telefoon bij me heb en ID kaart :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:13

Sandrina schreef:
Het wordt aan geraden, maar is niet verplicht. Ik zou wel willen dat het verplicht is, dan blijven sommige sukkels tenminste thuis, die kunnen dan geen brokken maken.

die sukkels maken ook brokken met groom :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:31

suikermeisje schreef:
Sandrina schreef:

die sukkels maken ook brokken met groom :)

Dat geeft niet veel hoop!

Wat neem ik mee op de wagen als het koud is en regenachtig?
Kijk in mijn onderschrift. Er zijn er meer in de maak in meer kleuren!

firalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:19

Wij (ik en mijn menmaatje) hebben ook altijd een longeerlijn in het kastje onder de bok liggen, normaal namen we altijd een mes mee, maar dat is eigenlijk verleden tijd. We denken er niet meer aan.
Voor de rest verlichting die we zo op de wagen kunnen klikken.

Als ik hier naar de anderen kijk blijven wij ver achter met onze bagage.. Maar dat is als we van huis uit mennen. Als we naar een andere omgeving gaan met de auto dan nemen we ook dekens, halstertouwen, water, voer enz. mee (en de pony met wagen natuurlijk).

Wat groom betreft (ik noem het liever menmaatje), ik ben gevraagd om te helpen met het beleren van deze hengst omdat ik zelf ook gement heb met 'zelfbeleerde' hengsten (ik had zelf nooit een vast iemand die mee ging op de wagen en anders was het iemand waar ik niet van op aan kon, jammer genoeg).
Het gebeurd soms dat mijn menmaatje een dringend telefoontje krijgt (of een ander excuus) en dan ruilen we van plek. Daarnaast ga ik ook altijd mee naar de lessen, dus tijdens onze doe-het-zelf trainingen kan ik mijn menmaatje lekker op de vingers tikken :P en ik zie nu ook eens hoe een ander dingen oplost tijdens het mennen, dus ook leerzaam voor mij.
Daarnaast mennen wij vaak door de bossen en dan is het wel handig na een windhoos iemand bij je te hebben om b.v. grote takken weg te slepen die ineens op de paden liggen.

Dus iemand meenemen op de wagen? Ja, handig en gezellig!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:22

Ik heb een groom die mijn pet stevig op mijn kop drukt tijdens windvlagen, heel handig!

firalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:36

Sandrina schreef:
Ik heb een groom die mijn pet stevig op mijn kop drukt tijdens windvlagen, heel handig!

Ik zou mijn menmaatje een strotouwtje aanreiken hi hi

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:13

firalli schreef:
Sandrina schreef:

Ik zou mijn menmaatje een strotouwtje aanreiken hi hi

Lukt niet; ik was op dat moment aan het mennen met beide handen, toen een windvlaag bijna m'n pet meenam. Was wel een grappig moment.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:55

nou, ik men nóg niet :+ maar tezijnertijd (wat met een sulky gaat zijn imo) zal ik sowieso een mes bij hebben, mobiel, portemonne (ID bij je hebben bij 14+ is immers verplicht) Enne... verder niks, meer kan ook niet echt mee op een sulky. Misschien nog een fototoestel zo af en toe.

Wat dat water betreft, 1 dat kan ik dus niet meenemen, maar 2 meestal (dus ook met paardrijden) drinken m'n paarden gewoon water uit een plas of als 't echt nodig is klop ik gewoon bij iemand aan hoor :j

firalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:21

Sandrina schreef:
Lukt niet; ik was op dat moment aan het mennen met beide handen, toen een windvlaag bijna m'n pet meenam. Was wel een grappig moment.

Plakband? hi hi

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:16

[quote="SandrinaWat neem ik mee op de wagen als het koud is en regenachtig?
Kijk in mijn onderschrift. Er zijn er meer in de maak in meer kleuren![/quote]

Dat ken ik nog van dat ik vroeger bij mijn ouders achterop de motor zat! :D Dat werkte inderdaad goed. Mijn moeder maakte ze ook altijd zelf, want in de motorwinkel vond ze het te duur. :$

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:00

Shenavallie schreef:
[quote="SandrinaWat neem ik mee op de wagen als het koud is en regenachtig?
Kijk in mijn onderschrift. Er zijn er meer in de maak in meer kleuren!

Dat ken ik nog van dat ik vroeger bij mijn ouders achterop de motor zat! :D Dat werkte inderdaad goed. Mijn moeder maakte ze ook altijd zelf, want in de motorwinkel vond ze het te duur. :$[/quote]

Dan heb je nu zeker een nieuwe nodig? ;) ;) ;)
Deze zijn toch niet zo duur? Ik dacht van niet tenminste.