Grondwerkoefeningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:03

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:06

Leuke oefeningen vind ik bijv. follow the lead, maar ook het vanaf de grond laten wijken van een paard, het paard correct meenemen (niet aan laten tikken) over een grondbalkje en hem daar ook stil kunnen laten staan (1 been over de balk 3 erachter, 2 er overheen etc.) en als je voldoende balken hebt kun je daar ook een rad/wagenwiel of doolhof van maken waar je hem over of doorheen begeleid.

Er is ontzettend veel te bedenken, wees creatief! Bedenk wel eerst het doel van een oefening (balans, stelling, buiging, algemene gehoorzaamheid etc.) en dan een leuke vorm om hem in te gieten.

Brainfail

Re: Grondwerkoefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:12

@cassidy: er zit idd wel een groot verschil tussen de 2 filmpjes.

@fjordnina: Bedoel je met wijken met langeteugelwerk? (anders zou ik niet weten, als je gewoon ernaast bedoelt) ik wil vooral oefeningen die te maken hebben met algemene gehoorzaamheid.

Brainfail

Re: Grondwerkoefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:17

@Cassidy: wat mij ook opvalt is een wat er in het 2e filmpje gebeurd is wat ik ook doe met Tarik. (een aantal dingen dan toch)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:20

Ik ben blij dat je het verschil ziet Caresje.
Misschien zie je ook de reden waarom er zoveel mensen tegen de JU zijn.
Je geeft je paard psychisch een gigantische pak rammel.
Daarbij is Monty Roberts ook niet helemaal eerlijk geweest over zijn vader.
En de manier waarop hij die dingen die hij nu toepast geleerd heeft.
En als iemand zijn vader als mishandelaar en moordernaar beschuldigd.
Terwijl daar niets van waar is.
Als iemand beweert dingen te hebben gedaan, wedstrijden te hebben gereden, die nergens gedocumenteerd zijn en die niet terug te vinden zijn (bij een moord hoort een lijk, en bij gewonnen wedstrijden een wedstrijdresultaat, toch?) dan kun je je vragen gaan stellen bij de geloofwaardigheid van zo'n een persoon.