vragen? vraag ze aan mij!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: vragen? vraag ze aan mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:36

HiHi...ik lees net het topic en kan denk ik met mijn dik 40 jaar ervaring wel inpakken bij deze expert!
Sorrie TS,,,, maar met je 16 jaar ben je ofwel een natuur talent met heel veel ervaring of hebt een beetje grote eigen dunk!?
Ik zit zelf al dik 40 jaar in de paarden, maar leer nog steeds bij!
Dus 16 jaar is wel erg jong om te zeggen dat je andere paarden mensen kan helpen met hun problemen.
Wel heel lief dat je het aanbied, maar jou eigen ervaring is natuurlijk nooit voldoende om echte problemen op te lossen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:39

aerdenhout1 schreef:
HiHi...ik lees net het topic en kan denk ik met mijn dik 40 jaar ervaring wel inpakken bij deze expert!
Sorrie TS,,,, maar met je 16 jaar ben je ofwel een natuur talent met heel veel ervaring of hebt een beetje grote eigen dunk!?
Ik zit zelf al dik 40 jaar in de paarden, maar leer nog steeds bij!
Dus 16 jaar is wel erg jong om te zeggen dat je andere paarden mensen kan helpen met hun problemen.
Wel heel lief dat je het aanbied, maar jou eigen ervaring is natuurlijk nooit voldoende om echte problemen op te lossen.

Hier ga ik wel in mee :)
Zeker lief bedoeld maar als ts verkeerde adviezen gaat geven (wat al gebeurd imo ;) )
En mensen gaan dat uitvoeren.. tja is niet zo handig.
Natuurlijk moet iedereen blijven nadenken, maar toch moet je ook niet zo snel conclusies trekken/adviezen geven.
Niks persoonlijks, maar ik denk dat ts beter in topics kan reageren waar vragen gesteld worden dan kunnen andere mensen ook gewoon tips geven die er wat van weten.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:41

Caira schreef:
*zucht* ik ga er verder niet eens meer op in, de enige reden dat mijn handen jeukten om de vragen te beantwoorden was omdat TS na de openingspost angstvallig stil bleef en ik gek ben op het beantwoorden van vragen. Maar schijnbaar wordt alles hier opgevat als zijnde cynisch en arrogant.....

Dus ik ben weg, TS veel succes en ik hoop dat je mijn vraag ook wilt beantwoorden, ik ben bereikbaar via PB.

Ben je serieus geinteresseerd in het antwoord of wil je gewoon weten hoe de TS dit aan zou pakken?
Mocht je het zelf niet weten en het erg graag willen leren mag je me een pb sturen. Gaat het je alleen om het antwoord van de TS dan bespaar ik me graag de moeite om het uit te leggen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:39

sorry ben weer van weggeweest. (school en eten+paardrijden in het bos)
maare ik wil niet doen alsof ik een hoge dunk van mijzelf heb maar ik wil gewoon mensen helpen. daar is toch niets verkeerd mee? ik ben 16 jaar maar ik wil ook niet zeggen dat ik alles weet. dat de mensen die vragen hebben niet alles te hoeven doen wat ik zeg? ik geef antwoord op de vraag en de mensen mogen zelf weten of ze het een goed antwoord vinden of niet. ik ken hun paarden natuurlijk ook niet!
maar als jullie het niet waarderen dat ik dit doe, waarom antwoorden jullie dan op dit topic?

groetjes maureen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:44

Zoals iemand al voorstelde: het is handiger om te reageren in topics waarin mensen vragen stellen dan zelf een topic te openen. Dat komt inderdaad nogal eigendunkerig over.

Verder zijn we op bokt om van elkaar te leren, maakt niet uit hoe oud je bent, als het maar zinvol is wat je zegt. Wat ik bijvoorbeeld heel jammer vind is dat TS zegt problemen op te kunnen lossen. Vervolgens valt in haar profiel te lezen dat ze met parelli werkt, over andere methodes geen woord. Het kwalijke aan parelli vind ik dat een andere aanpak niet wordt getolereerd. Daarom zou ik het inderdaad prettiger vinden om advies aan te nemen van iemand die (ook) op de hoogte is van bijvoorbeeld TTouch, Hempfling en Waterhole Rituals, om maar even zo voor de vuist weg wat te noemen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:46

nou sorry hoor dan zal ik het wel even veranderen dat ik alleen vragen beantwoord over parelli

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:46

maureen16 schreef:
Hi ik wil al jullie vragen beantwoorden over parelli. ik weet er aardig wat van. je mag op dit topic vragen of natuurlijk me een privebericht sturen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:48

Prima, NH is zoveel méér dan Parelli. In ieder geval heb je nu deze lering uit dit topic kunnen trekken ;)

Ik heb verder geen vragen meer, eventuele problemen wens ik niet a la parelli op te lossen }:0

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:16

mika11 schreef:
Dan kan ik beter vragen:
Zijn er overeenkomsten tussen natural en NH en welke zijn dat dan?
Dat zou ik best graag willen weten, want daar ben ik nog steeds niet achter.

Dit is mijn vraag weer van pagina 1 :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:18

dat ligt eraan hoe je zelf leeft. ik doe Parelli met mijn paard maar ik leef ook niet natuurlijk. we eten wel biologisch vlees maar ik let daar niet zo veel op...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:24

Moderatoropmerking:
TS probeert op haar eigen manier hulp te bieden d.m.v. dit topic. Aangezien zij nog jong is, en dit, mede om die reden, een afzeiktopic dreigt te worden, plaats ik hier nu een definitief slotje. Mochten jullie vragen hebben aan TS, dan kun je ze per pb aan haar stellen.