[AR] digitale startpas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: digitale startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:44

Wij leveren al jaren digitaal de uitslagen aan voor het mennen.
Dit weekend doet hubs D/V wedstrijd met het KNHS programma en ook dat levert hij digitaal aan, dus hoezo is het bij het mennen niet digitaal??

En wat betreft meer printen, je moet nu toch ook al printen? en een printer enz kost niet meer je dat tel daarbij op het aantal postzegels dat je uitspaart

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:50

Het secretariaat zal bij D/V de dressuurprotocollen nu uit moeten printen (iets wat samengesteld altijd al gedaan heeft).
Maar in de toekomst zitten de juryleden gewoon met een laptoppie in de auto die ingelogd is in het systeem en de punten direct doorgeeft.
Je kunt als rijder dan ook direct uitlezen, lang leve de automatisering!

Echwel: ik denk dat het gros van de rijders nog niet aan 10 SGMW komt.

Printer/kopieerapparaat is inderdaad niet duur meer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:57

Twee Belgische dames beslist wel hoor :D ;)
Denk doordat er minder personeel nodig is voor de verwerking dat de winst ergens anders uitgehaald zal worden.
Laten we eelijk zijn een brood kost ook geen kwartje meer, wordt wekelijks bijna duurder net als de benzine, maar als het om de paardensport gaat begint iedereen te roepen en schreeuwen..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:00

Maar een prijsstijging van 10 - 20 % (of meer) per jaar die de KNHS doorvoert houdt geen economie meer bij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:05

BD wees blij dat we het kunnen betalen en dat we de sport kunnen bedrijven, wees eerlijk je voer en alles wordt jaarlijks (soms maandelijks dus hoeveel op jaarbasis) ook veel duurder, ik ben vn mening als je het niet kunt betalen moet je gaan schaken, kwestie van prioriteiten...

En als ik het zo hoor kosten de vergaderingen van de districten ook aardig wat, daar gaat heel wat geld inzitten hjoor :+

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:13

In het eerste wat je daar zegt zit wel de kneep. In het verleden kon je als je een hitje en een karretje had gewoon meedoen aan een wedstrijd. Er komt tegenwoordig nogal wat bij kijken. Natuurlijk is niet alles onvoorkomelijk maar het heeft toch ook te maken met de manier waarop de sport word ingericht en waar de focus ligt. De professionalisering eist zijn tol aan de onderzijde van de deelnemers. Ook de mensport begint een elitesport te worden wat zich ook weerspiegeld in de mentaliteit.

En kosten maken is niet erg wanneer je de beschikbare middelen inzet voor een goed doel en daarmee resultaat behaald. :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:25

De sport evolueert en we moeten meegaan, de mensport is nog lang niet volwassen, we bginnen nu net in de puberteit te komen, maar matriaal zorgt al voor een hele andere insteek..
Paarden, wagens worden steeds beter, het gaat steeds sneller zeker in de marathon en de rijder wordt steeds mondiger, daar wordt nu alles op aangepast, jij slikt ook niet dat mesen over en voor jou beslissen...je wilt ook je stem laten horen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:03

Echwel schreef:
Wij leveren al jaren digitaal de uitslagen aan voor het mennen.
Dit weekend doet hubs D/V wedstrijd met het KNHS programma en ook dat levert hij digitaal aan, dus hoezo is het bij het mennen niet digitaal??

En wat betreft meer printen, je moet nu toch ook al printen? en een printer enz kost niet meer je dat tel daarbij op het aantal postzegels dat je uitspaart

De uitslagen per mail doorgeven is niet digitaal aanleveren. Staat zelf in de wedstrijdpapieren (ook nu voor de wedstrijd in november weer) dat dit nog niet digitaal kan. Je kunt niet zoals ohz de gegevens uit het concoursprogramma (wat wij al jaren gebruiken) doorsturen, dat bedoel ik met digitaal aanleveren.

En nu moet je inderdaad de uitslagen printen, maar geen protocollen. Welke postzegels zou ik uitsparen???

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:21

Wij leveren ze in excell aan en ze worden gelijk ingelezen bij de winst en verliespunten, dus hoezo niet digitaal?? ze gaan toch neit in een envelop?
En je bespaard wel uit door niet deelnemers meer brieven te hoeven sturen enz, ze schrijven zich in via de knhs..

Maar ach als je alles zwart wil zien is er altijd een mogelijkheid voor..
Het is moderner en sommige mensen zijn daar nou eenmaal bang voor
Asl je werkelijk je druk gaat maken om dat beetje toner inkt..
Wij doen een heel seizoen met een toner en printen werkelijk heel veel oer dag heel wat papieren als je een keer samengesteld de rekenkamer hebt zien werken weet je dat ook...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:28

Echwel schreef:
Wij leveren ze in excell aan en ze worden gelijk ingelezen bij de winst en verliespunten, dus hoezo niet digitaal?? ze gaan toch neit in een envelop?
En je bespaard wel uit door niet deelnemers meer brieven te hoeven sturen enz, ze schrijven zich in via de knhs..

Maar ach als je alles zwart wil zien is er altijd een mogelijkheid voor..
Het is moderner en sommige mensen zijn daar nou eenmaal bang voor
Asl je werkelijk je druk gaat maken om dat beetje toner inkt..
Wij doen een heel seizoen met een toner en printen werkelijk heel veel oer dag heel wat papieren als je een keer samengesteld de rekenkamer hebt zien werken weet je dat ook...

Aanleveren in excel is niet het digitaal aanleveren zoals ze bedoelen. Dat gaat rechtstreeks vanuit het concoursprogramma. Ik vind je toon trouwens wel erg vervelend. en ik snap nog steeds niet het uitbesparen van postzegels. Wat sturen jullie dan aan de deelnemers?

Ik zie het niet zwart wit, ben niet bang voor modernisering, maar het menplatform heeft ook aangegeven, dat het voor het mennen gewoon nog niet functioneert. Zullen ze neit zomaar zeggen he?
En het verbruik van de printer/toner hangt natuurlijk wel samen met hoeveel wedstrijden er worden georganiseerd. Als je er veel hebt, heb je nu dan ook een enorme toename aan printaantallen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 29-10-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:31

Jij focust je alleen op D/v maar je hebt ook nog samengesteld dat is appelen met peren vergelijken, daar komt geen concoursprogramma voor..
en jij staart je blind op de kosten voor printer enz, wij werken al jaren met veel printen en weet ik wat...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:33

Ik heb niets te maken met SGM dus kan daar niet over oordelen. Voor D/V wat toch het meest wordt georganiseerd geldt mijn verhaal dus wel degelijk.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:37

Zoals ik begrepen heb is het per 1 januari 2012 ook voor de D/V verplicht om de uitslagen digitaal, via het concoursprogramma, aan te leveren. Weet van een vereniging die een springwedstrijd hadden georganiseerd en moeite hadden (er ontbraken wat comb. nummers) om het aan te leveren, dat ze na eenmaal waarschuwen een boete van 250 euro gekregen hadden, omdat het ze niet gelukt was om het op tijd aan te leveren.
Het papierwerk voor een D/V wedstrijd zal wel meevallen, zoveel starts zijn daar gemiddeld niet, kijk dan maar eens naar de wedstrijden onder het zadel, wij organiseerden altijd twee dagen dressuur, twee dagen springen, dan moet je pas protocollen uitdraaien. Vooral bij het springen, waar iedereen zich heel laat opgeeft, blijf je bezig vrees ik. Wij hadden dit jaar al een bixiewedstrijd waarvoor we zo'n 120 protocollen moeten uitdraaien en ook nog de gegevens van de deelnemers op in moesten vullen.
Ik denk dat je problemen met coupons in plaats van inschrijfformulieren krijgt als mensen zich na sluitingsdatum afmelden/wegblijven. Als ze dan niet willen betalen kon je de coupons opsturen naar de KNHS en dan gingen zij achter het geld aan, na 1 januari zal dat wel een inschrijfformulier ipv een coupon moeten zijn.
Wij hadden trouwens het besluit genomen om per 1-1-2012 van menvereniging te wisselen, wij zijn dus heel blij met de startpas, anders hadden wij voor drie startkaarten drie nieuwe setjes dressuurcoupons en drie nieruwe setjes vaardigheidscoupons moeten aanschaffen.
De startpas had voor ons niet op een beter moment kunnen komen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:42

Inderdaad zal het papierwerk voor D/V wel meevallen, maar we hebben daarnaast ook veel dressuur en springen. In totaal zal het de vereniging dus echt wel geld gaan kosten. Dat is alles wat ik wilde zeggen.

Het programma werkt nog niet vlekkeloos, gek dat ze dan al gelijk gaan dreigen met boetes. Is niet voor niets dat je eigenlijk wel wekelijks en soms nog vaker een update hebt.

Vraag me ook af hoe het zal gaan als mensen niet komen opdagen (dat gebeurt vooral bij het springen).

Is zo'n startpas dan niet meer gebonden aan een vereniging?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:42

Hoeveel dressuurstarts praten we dan over per wedstrijd?
Aantal SGMW ligt er aan in welk gedeelte van het land je zit. Voor een SGMW moeten er denk ik heel wat meer kopieen gedraait worden. Deze heeft (bij ons) ca 90 deelnemers die allemaal een dressuurprotocol moeten hebben en voor 6 hindernissen een formulier en daarbij nog verschillende verzamelstaten, startlijsten, plattegronden, etc etc. Ik denk dat een D/V-wedstrijd weinig klagen heeft. Als er iets eenvoudig te organiseren is...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:28

maar met die menpas kan je ook mendurance starten. Jammer dat dat nergens vermeld wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:16

Net contact gehad met iemand in het menplatform. Voor de menners (in ieder geval D/V, van de rest weet ik niets) gaat de datum van 1 januari niet lukken. Inschrijfformulieren zijn ook nog niet te downloaden, blijft gewoon met coupons werken voorlopig.
Had de vraagprogramma's al aangepast, maar kan ik nu dus weer terugdraaien. ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:20

Tine dan ga ik toch nog maar een paar coupons bestellen. Heb er nog net genoeg voor dit jaar.
Heb je met. A.P. gesproken?

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:09

Ik men al jaren en daarnaast rij ik dressuur onder het zadel met dezelfde paarden. Dit betekend wel dat ik 2 keer een startpas moet aanschaffen, 1 voor dressuur en 1 voor mennen, voor hetzelfde paard. Dubbele kosten dus. En dat terwijl springen en dressuur wel worden samen gezet. Waarom niet alle disciplines mogelijk maken met 1 startpas, wel zo gemakkelijk en nodigt mensen uit om andere takken van de paardensport te gaan proberen.
Maar lees ik dat nu goed, de menners moeten nog coupons gaan gebruiken per 1 januari? Dan mogen ze alle menners wel aanschrijven, voordat iedereen zijn coupons door de papiersnipper doet, omdat ze niet meer gebruikt zouden mogen worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:07

Echwel schreef:
ik ben van mening als je het niet kunt betalen moet je gaan schaken,
kwestie van prioriteiten...

Nou misschien heeft niet iedereen het zo breed als jou/jullie. :+
Moet het dan een elitesport worden, alleen betaalbaar
voor mensen met veel geld? Ik vind die opmerking kort
door de bocht genomen.... 8-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:12

tine10 schreef:
Voor de menners (in ieder geval D/V,
blijft gewoon met coupons werken voorlopig.

Heb ik net alle coupons verzameld, had pas een hele lading gekocht.
Nog 4 nieuwe sets liggen. Van elke pony een pakket voor dressuur
en een voor vaardigheid. Wilde ze al terugsturen naar de KNHS.
Niet doen dus? :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:13

menfan schreef:
Waarom niet alle disciplines mogelijk maken met 1 startpas

Ik vind ook dat je gewoon per pony/paard een startpas moet krijgen
ongeacht welke discipline je ermee start en of het enkel- of meerspan is. :j

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:29

BlackDevils ik weet uit ervaring dat een voltigewedstrijd organiseren nog een tikkeltje eenvoudiger is als een D/V wedstrijd. Voor de voltige zijn er dus helemaal geen startpassen, wij schrijven de punten nog op kartonnen resultatenkaarten, helemaal vooroorlogs en fraude gevoelig. Op de tweede plaats komt inderdaad de D/V wedstrijden, tenminste dat is onze ervaring.
Tine zo'n startpas is nog wel per vereniging, maar als je van vereniging veranderde mocht je de coupons waar de oude vereniging op stond niet meer gebruiken, de KNHS kon, als ze het constateerden, de coupons ongeldig verklaren, dus weg winstpunten. Dat betekende dus dat je bij verandering van vereniging ook allemaal nieuwe coupons moest aanschaffen.
We betalen nu de helft contributie (nog maar 20 euro pp per jaar) en hoeven niet die 6 setjes coupons aan te schaffen. *\o/*
Het zou trouwens niet best zijn als ze de coupons nog in stand willen houden voor het mennen, wij hebben de nieuwe startkaarten pas per 1-1, waar zouden wij die nieuwe coupons weg moeten halen, neem niet aan dat de KNHS na 1 januari nog coupons uit gaat draaien ?
Voor onder het zadel was het al verplicht vanaf 1-1-2011 om de uitslagen digitaal aan te leveren, daar zijn dus ook al boetes uitgedeeld, streven voor het mennen was 1-1-2012, als dat niet lukt zullen ze wel een nieuwe datum prikken.
Een inschrijfformulier is snel aangemaakt, volgens mij zijn ze de menners even vergeten, maar dit kan snel genoeg aangepast worden toch?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:09

Het fraudegevoelige wat je zegt willen ze juist gaan voorkomen...ik weet dat er secretariaten zijn die een 5 in een 6 veranderen voor lieve leden zodat ze toch een winstpuntje hebben...

Anke op jaarbasis scheelt het misschien 12 euro als je die 2 euro per maand niet kunt missen moet je niet met paarden werken, want de kosten van het paarden houden ligt vele malen hoger dan het wedstrijd rijden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:32

Grainey schreef:
BlackDevils ik weet uit ervaring dat een voltigewedstrijd organiseren nog een tikkeltje eenvoudiger is als een D/V wedstrijd. Voor de voltige zijn er dus helemaal geen startpassen, wij schrijven de punten nog op kartonnen resultatenkaarten, helemaal vooroorlogs en fraude gevoelig. Op de tweede plaats komt inderdaad de D/V wedstrijden, tenminste dat is onze ervaring.
Tine zo'n startpas is nog wel per vereniging, maar als je van vereniging veranderde mocht je de coupons waar de oude vereniging op stond niet meer gebruiken, de KNHS kon, als ze het constateerden, de coupons ongeldig verklaren, dus weg winstpunten. Dat betekende dus dat je bij verandering van vereniging ook allemaal nieuwe coupons moest aanschaffen.
We betalen nu de helft contributie (nog maar 20 euro pp per jaar) en hoeven niet die 6 setjes coupons aan te schaffen. *\o/*
Het zou trouwens niet best zijn als ze de coupons nog in stand willen houden voor het mennen, wij hebben de nieuwe startkaarten pas per 1-1, waar zouden wij die nieuwe coupons weg moeten halen, neem niet aan dat de KNHS na 1 januari nog coupons uit gaat draaien ?
Voor onder het zadel was het al verplicht vanaf 1-1-2011 om de uitslagen digitaal aan te leveren, daar zijn dus ook al boetes uitgedeeld, streven voor het mennen was 1-1-2012, als dat niet lukt zullen ze wel een nieuwe datum prikken.
Een inschrijfformulier is snel aangemaakt, volgens mij zijn ze de menners even vergeten, maar dit kan snel genoeg aangepast worden toch?

Zou je inderdaad denken, dat het zo gemaakt is. Maar het komt nog niet. Ik weet het ook niet, dit is mij verteld. En de datum van 1 april is genoemd voor het mennen. Dus ik bewaar mijn coupons nog maar even.