Mijn pony is helemaal geschoren, gaat binnenkort weer helemaal kaal, incl. hoofd en benen. Voorheen schoor ik mijn beide pony's de eerste keer kaal excl. hoofd (wel kaak) en benen. Daarna in dekenmodel (met kale kaak en wollen beentjes)
Heb voor mijn huidige pony gekozen om haar helemaal te doen, omdat ze toch binnenstaat en het zomer's erg lang duurt voordat ze haar gehele zomervacht krijgt.
Heb verschillende dekens voor haar: 1 ongevoerde regendeken, 1 50grams regendeken, 2 150 grams staldekens, 1 200 grams buitendeken en 1 400 grams buitendeken. Wil er eigenlijk nog 2 zomerdekens bij, zodat de binnenvoering van mn dekens schoonblijven.. (Die kunnen makkelijker in de was )
Ik heb eentje helemaal geschoren en de ander een streep van de borst over de hals tot aan het hoofd en dan achter tussen de benen tot boven aan de billen langs de staart links en recht. Vandaag in de binnenbak getraind en dat werkte prima. Als je veel traint, dus echt flink, veel zweten, scheer ik het liefst helemaal en in de winter laat ik net als Nouvel laarsjes aan (behalve voor de hengsten die naar de hengstenkeuring moeten...)
Nouvel
Geplaatst: 31-10-11 22:42
ik ben met deze hoge temperaturen zo blij dat ik toch van het weekend die dikke vacht eraf geschoren heb!
We scheren ze altijd voor onder het zadel, alleen voor de wagen kijkt dat even raar. Op onze eerste wedstrijd binnenkort zullen we wel raar aangekeken worden Maar ja. We hebben geen onderleggers nog, daar zijn wel wel mee bezig... Maar moet even kijken of het helpt...
Zelfs met het rare warme weer van vorige week hadden we haar nat terug na een stuk rijden. Maar dan kan ze wel een stuk beter haar warmte kwijt, en is daar een stuk sneller droog! Ik vind het ideaal. Ze staan toch altijd in de winter met deken, dus dan maakt dat niet meer zo veel uit! Gisteren is het andere paard van ons geschoren. Voor al voor het binnen rijden in de winter, is het wel erg makkelijk. We moeten twee paarden rijden in twee lessen, met een anderhalf paards trailer. Anders red je het ook echt niet....
VanHuisUit
Geplaatst: 06-11-11 00:28
Hier mijn paardje Bente toch ook maar hals en borst uitgeschoren, het was zo warm en ze werd zo nat! Van de borst haalde ik bijna niets af, maar hals kwam toch aardige hoeveelheid vanaf. Vandaag gereden, heerlijk snel droog. Bente staat nu trouwens onder 0-grams dekentje, als het straks normale temperaturen worden gaat ze onder 150 grs van bucas.
@KarinL denk je dat je vreemd wordt aangekeken omdat je menpaardje scheert? Denk het niet hoor, doen er zoveel.