Welk bitloos hoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:23

Dat geloof ik meteen, maar ik ben zo mieren**kerig op mijn spullen...
Als ik dan iets heb waar ik dat mee heb baal ik stevig, zeker omdat ik eerst altijd bokt afspeur of iets wel goed is ja of nee. :+

pmarena

Re: Welk bitloos hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:32

Ja dat is ook logisch hoor , en terecht ook , dat recht heb je gewoon :j

Soms gaan klanten wel een beetje ver met mierennëukerig zijn , maar als iets kapot gaat is dat toch wel een vrij logische reden om te gaan klagen dacht ik zo :P

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:39

Ik rij wel met continue contact, barefoot bitloos.
Ik ervaar dat mijn jonge paard dit prettiger vindt deze aanleuning en het hoofdstel leent zich hier prima voor!
Goed om te horen dat Barefoot de riempjes heeft vervangen. Ik heb zopas nog met mijn jonge paard buitenrit gemaakt en ben dan echt zo blij met mijn mooie Barefoot hoofdstel *\o/*

MPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:55

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:54

Mijn paardjes reageren het beste op sidepul ik vind dit zef ook veel fijner rijden. Ik had voor mijn pony eerst een kaak geruist maar dat snap ze niet goed.
Maar is ook bij alle paarden anders.
Ik zou zeggen probeer gewoon uit.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:08

Ik heb zelf een sidepull geprobeerd bij mijn paard (waar ik dressuur en western mee rijd) maar die begreep hij dus helemaal niet. Het ligt er dus maar net aan wat jouw paard wel of niet snapt. Ik zou dus zeker iets uitproberen, als ik jou was, en niet zomaar iets kopen!

Daarbij komt ook het feit dat mijn paard op een stalhalster of simpelweg een neusriem met gaatjes erin geprikt aan de zijkanten, wél aan de teugel loopt, dus dat ligt absoluut niet aan de optoming, maar gewoon aan hoe je het paard hebt getraind.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:12

Hee, is en marylot hoofdstel ook goed?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:25

Ben je nu echt al 3 maanden bezig met het maken van een keuze? Heb je een keer een PB gestuurd om je te helpen bij de keuze. Maar bij deze een korte uitleg, een sidepull of een 'systeem 5' van FRA zouden bij jou prima passen aangezien je ook dressuur wilt rijden. Dit laatste systeem is het meest vergelijkbaar met een hoofdstel met bit qua rijden.
Het betreft de Djietsy, Indy, Palona en Marsha.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:04

Ik rij ook bitloos, maar ik heb de Rambo Micklem Multi, die vind ik echt heel fijn. Je kan hem op 3 manieren bitloos gebruiken en met bit. Voor mijn andere pony hebben we de Barefoot Syringa, die werkt wat sterker in door het touw, en kun je gebruiken als sidepull en als kaakgekruist. Ben over allebei de hoofdstellen zeer tevreden :)