Vienna studeert voor hond... Opzitten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Vienna studeert voor hond... Opzitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:03

Wowwwwww, ziek! Echt heel knap dat ze dat kan!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 06:04

Rijd nikki daar leuk met vienna over de hei! Loop daar ging een hond roept dat baasje AF'ZITTEN' gaat vienna daar op d'r dikke reet zitten :')

Superleuk zeg :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:22

Ik vind het fantastisch! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:24

iloveyellow schreef:
Rijd nikki daar leuk met vienna over de hei! Loop daar ging een hond roept dat baasje AF'ZITTEN' gaat vienna daar op d'r dikke reet zitten :')

Superleuk zeg :D

_O- mij heb je plat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:36

Het ziet er natuurlijk spectaculair uit dat je paard je zo volgt in commando en je zo ver kan komen.
Maar ook van mij een kanttekening hierover.
Behalve hetgeen wat Hannah zei over de ingewanden en de druk daarop, is het ook nog eens UITERMATE! slecht voor het SI gewricht, eigenlijk alle gewrichten en botten. Er komt teveel onnatuurlijke druk te staan om de achterhand, welke ze zal proberen instictctief te corrigeren met haar middenhand en haar voorhand.
Heb even heel snel en kort (niet uitgebreid) jouw foto bewerkt met de punten waar je juist GEEN druk op wilt hebben, maar waar wel druk op komt te staan.
Afbeelding
Nog buiten het feit dat jouw paard op geen een van de foto's een werklustige of een blije blik werpt en het schijnbaar alleen doet uit zijn will to please.
Stop hier mee, want je maakt zo je eigen paard kapot. Een paard is hier gewoonweg niet voor gebouwd. Ga verantwoordelijk met je dier om!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:39

doen uit zijn will to please.. dat denk ik echt niet.
goed zal het niet zijn, maar mij kun je oprapen _O- _O-
geweldig hahaha

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:41

wat een hilarische mensen bestaan er soms zeg. :')
een handstand maken is ook slecht voor mijn polsgewrichten.. maar dat doe ik net zolang als dat vienna zit.. bijna nooit en hooguit 10sec dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:49

@ Carr_Friesje, Dat jij de handstand maakt en het niet goed is voor jouw polsgewrichten, dat moet jij helemaal zelf weten, en gelukkig beslis ook jijzelf of jij dit doet of niet.
Maar een paard beslist niet voor zichzelf. Zijn mens moet voor hem zorgen, hij kan alleen uitten wat hij van iets "vind"(voorzover een paard ergens iets van kan vinden) maar als deze signalen worden genegeerd onder de mom van, hij kijkt altijd zo.... Ben je inderdaad lekker bezig vind je niet?
Jij bent de eigenaar voor een dier, JIJ hebt ervoor gekozen, dus dan mag je wel iets meer respect tonen voor de lichaam van je paard.
Veel paarden hebben nu eenmaal de will to please. Baasje zegt iets, dan doe ik dat toch. Maar dat betekend niet dat het goed voor ze is. En dat het paard niet direct veel last heeft hiervan.. is dus het nare van dit soort dingen. Het uit zich meestal na een periode en niet direct na een oefening.
En dat jouw paard dit uit zijn eigen zou doen, zou ik zeggen sja als het bij 1 keer blijft.. als een paard dit uit vrije wil uit zijn eigen nog een keer doet, zou ik hem na laten kijken. Ik zou hier dus nooit een commando van maken, alleen omdat het er leuk uit ziet en goed zou zijn voor "show". Daarmee zeg je dus dat het belang van je paard wijkt voor belang van het weggeven van een show. kromme redenatie. Lijkt mij althans.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:51

Op het eerste gezicht is het grappig en het is zeker bijzonder dat ze dit aanbiedt, maar er komen zoveel problemen voort uit het SI-gewricht (verbinding bekken met de wervelkolom), dat ik daar geen risico mee zou nemen met deze oefening die daar ontzettend belastend voor is. Ook geen 10 seconden wat dat betreft, dat is lang genoeg om er iets in de verrekken. :)

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:37

Hahaahh Wat is vienna toch stoer :D

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:00

Geniaal gewoon!! _/-\o_
Wanneer heb je een keer tijd om Blomke en mij eens les te geven :D

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:12

Geniaaal !

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:39

haha wat een geweldig nieuw kunstje :D
Ook weer een leuke uitdaging voor jullie, maar blijkbaar geen probleem :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:31

Elanor schreef:
Op het eerste gezicht is het grappig en het is zeker bijzonder dat ze dit aanbiedt, maar er komen zoveel problemen voort uit het SI-gewricht (verbinding bekken met de wervelkolom), dat ik daar geen risico mee zou nemen met deze oefening die daar ontzettend belastend voor is. Ook geen 10 seconden wat dat betreft, dat is lang genoeg om er iets in de verrekken. :)

Ik vind het eerlijk gezegd niet eens grappig..En snap dan ook niet dat iedereen hier het prachtig vind dat ze haar paard dit laat doen. Deze oefening is echt niet goed voor het beestje :n Erg zonde dit..

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:01

Wat gaaf dat jij je paard dit kan leren!
Ik vind het er echt heel leuk uitzien :D !

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:48

Helaas ga ik helemaal met [***] mee..
Dit is erg ongezond en ik snap eerlijk gezegt ook niet waarom je zover zou gaan.. ten koste van je paard.
Jammer dit..

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:54

echt supergaaf!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:51

Vind het wel een beetje jammer dat de TS geen reactie meer geeft.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:09

Kan me goed voorstellen dat ze geen zin heeft omte reageren, het is nl toch een zinloze discussie. Als je Vienna in real live hebt zien werken met Nikki, snap je wel dat de oren naar achter niet betekend dat ze het niet leuk vind!
Over de lichamelijke belasting, tja, ik weet zeker dat Nikki deze oefening niet 10x op een dag zal vragen, net als de rest van de vd oefeningen.
Verder moet je je afvragen of bv een springpaard wel gemaakt is om over een heel parcours te springen, wat een belasting daar bij komt kijken. Maar dat wordt al jaren gedaan en vind men heel normaal. Zelfs als een paard weigert en vervolgens een pak slaag krijgt, god weet wat voor bitten en hulpteugels er gebruikt worden, om maar foutloos rond te kunnen komen.. Maar zoals ik al zei, dat is blijkbaar allemaal heel normaal...
Ik zie liever dit, dan de rest van de "paardensport" ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:15

Ik denk dat TS wel wat anders aan haar hoofd heeft dan hier te reageren, aangezien (als ik het goed begrepen heb) Viena gister weg is gegaan.

Ik vind het er zelf heel leuk uit zien, heb alleen geen idee in hoeverre het lichaam hier onder lijdt.
Wel veel sterkte met het vertrek!

Hoe is het met Silke?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:16

[***] schreef:
Vind het wel een beetje jammer dat de TS geen reactie meer geeft.

Haar paard is gister verkocht, lijkt me dat ze wel wat anders aan der hoofd heeft dan een topic op bokt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:21

@ gillian, wel ontopic blijven he, het gaat hier niet om springpaarden (wat trouwens een erg slechte vergelijking is maar goed) het gaat hier om dit paard en wat voor "oefeningen" daarmee gedaan worden.
Hoezo is het een zinloze discussie? Geen 1 discussie met goede voor en tegenargumenten is zinloos. Als de TS een topic opent en zulke dingen laat zien, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat als er iemand kritisch reageert, je niet meteen wegloopt.

@Fleur_V Een paard wegdoen is nooit leuk, maar dan nog is het eigen keuze geweest van de TS op dit topic te openen. Heel rot en gevoelig, maar je doet het wel jezelf aan. Dus van mij geen medelijde.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:23

Zooo oke, k denk dat jij het verhaal er achter maar es moet horen....

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:30

Ik vind dat jullie behoorlijk overdrijven.
Als die oefening zo slecht was voor het paard (wat ik sterk betwijfel), dan deed het hem pijn. En zo'n meisje zou een paard echt geen pijnlijke kunstjes kunnen laten doen, los in de bak zonder zelfs maar een halster om. Ik zie op de foto's echt geen paard wat mishandeld wordt.
Hem een keer laten opzitten op een zachte ondergrond kan écht geen kwaad. Ik wou dat de mijne zo gehoorzaam was!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:31

[***] schreef:
@Fleur_V Een paard wegdoen is nooit leuk, maar dan nog is het eigen keuze geweest van de TS op dit topic te openen. Heel rot en gevoelig, maar je doet het wel jezelf aan. Dus van mij geen medelijde.

Je hoeft ook geen medelijden te hebben, maar een beetje menselijk begrip lijkt me hier wel op zijn plaats.