Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Crista schreef:... maar vroeg me af wat je zweng in scherpe wendingen doet, klapt ie dan ook zo tegen die dempers aan?
Crista schreef:Zet de schroef van je zweng ook niet te stroef he! Want dat loopt voor je pony weer niet fijn!
Hoop dat je wagenbouwer vandaag nog terug belt! Ben wel erg benieuwd naar zijn mening hierover
Veel plezier zondag en idd misschien heeft iemand daar wel DE oplossing voor je probleem!
anhiza schreef:Heb je al eens je strengen van het tuig gehaald en ze naast elkaar gelegd en gekeken of de gaten wel gelijk zitten,als dat verschilt zit er ook zo'n speling op?en ik denk dat het ook komt doordat je zweng veel breder is en je pony een stuk smaller is op z'n borst,Dan krijg je juist een driehoek-idee.
Daardoor beweegt de zweng teveel dan nodig is en gaat het zo ''klapperen''.Ik denk dus zweng korter (bv zo breed als de pony vanachter breed is-->buitenkant benen)en even je strengen nakijken op gelijke lengte en of alle gaatjes gelijk zitten.
Succes.....
JoyCiej007 schreef:anhiza schreef:maar het idee met zo'n breed lamoen en brede zweng is ook juist dat ze lekker veel ruimte hebben om te wenden e.d. en als de zweng een stuk smaller wordt, dan heeft ze ook minder ruimte om te wenden, en dat is juist wat je bij zo'n marathonwagen niet verwacht....
JoyCiej007 schreef:Ik irriteer me al een tijdje aan het feit dat mijn zweng zijn werk niet altijd even goed doet......
Aan beide zijden achter de zweng zijn rubberen dempers bevestigd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het gebeurd niet constant, maar toch vrij vaak op rit (voornamelijk als we wat meer voorwaarts gaan in draf of galop) dat de zweng nogal hard steeds tegen de dempers knalt, en daar door gaat dus niet alleen de zweng heen- en weer, maar ook het onderstel van mijn wagen een beetje; je kan ook echt de voorwielen en de wagen wat van links naar rechts zien gaan, en ik voel het ook heel duidelijk op de bok.
Zou dit echt door die dempers komen? Want die zitten er toch ook niet voor niets? Of staan mijn strengen misschien toch net een beetje te strak, en zou het helpen als ik die wat losser zou zetten?
Lijkt net alsof het soms wat extremer wordt, als mijn pony op een bepaalde manier loopt, en daarna is het soms ineens weg. Maar heb het toch vrij vaak, en ik vind het gewoon irritant, volgens mij hoort dit ook niet zo.