Grand National

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:24

Mooie fotos! http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l?ITO=1490

Quir schreef:
geerke schreef:
goh...wat vreselijk!
Dat is meer dan ik in 30 jaar,die van mij lopen dagelijks in de wei...ook nog op een helling.

Het is pech hebben, maar dit is eigenlijk niet veel anders. Moet zeggen dat ik er ook met gemengde gevoelens naar kijk hoor, maar toch steek ik mijn kop er niet voor in het zand. Het gebeurt toch en dit is toch een race die (denk ik) onder strenge veiligheids eisen staat?

ONTZETTEND! Het welzijn van paarden staat overal voorop bij racing in de UK & Ireland. Er word fantastisch voor ze gezorgd en het ontbreekt ze aan niets. Er vallen elke maand wel een paar doden, hoort erbij. Ook in normale (mensen) sporten zijn er wel eens doden te betreuren. Hoort er gewoon bij. Het is juist een enorme prestatie van deze paarden om deze ultieme afstand te rennen.

kyrkelover

Re: Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:34

Het zou gewoon allemaal net wat minder hoog/breed/lang/minder deelnemers moeten zijn, en dan is het al een stuk paardvriendelijker.

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 00:26

kyrkelover schreef:
Het zou gewoon allemaal net wat minder hoog/breed/lang/minder deelnemers moeten zijn, en dan is het al een stuk paardvriendelijker.

Tjah dat soort races heb je de hele winter lang al. Dan is deze race niet meer zo bijzonder als dat die nu is.

Voor alle liefhebbers: bekijk deze nederlandse studio sport docu eens! http://nos.nl/video/187593-sport-docume ... d-rum.html

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:34

Nee dat klopt ik zeg ook niet dat alles toegepast zou moeten worden, maar het zou wel handig zijn als er minder dode vallen natuurlijk.
Nu snap ik heus wel dat dit de race van het jaar is, en dat die dus zwaarder moet zijn als de gewone rennen. Maar het moet eerlijk blijven.
Ik las trouwens een poos terug in de racingpost dat de vallende paarden tegenwoordig een connectie hebben met het feit dat de grand national steeds sneller gereden wordt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:40

Harde grond= sneller, maar minder vriendelijk voor de paarden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:48

Ik moet eerlijk zeggen dat ik groot fan ben van jump rennen (steeple en hurdle), maar de grand national vindt ik toch dubbel. In de documentaire van de nos loopt ook een paard mee, wonder weasel en die heb ik op de school gereden. Erg leuk om die zo eens een keer te zien lopen in zijn jongere jaren.
Nu is hij al ik meen 18 maar nog steeds even looplustig en dult geen paard in de buurt van hem.
Dat heb ik mogen ervaren toen de persoon achter mij het paard niet meer kon houden, no way dat ik hem nog bij me kon houden toen het andere paard naderde en zo zijn we er met zijn 2en een rondje of 5 vandoor gegaan. Commentaar van instructrice achteraf tjha hij mag dan oud zijn maar de vechtlust heeft hij nog steeds.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:53

Mooie race :-) Echt knap hoe de winnaar bijna de hele race aan kop reed. Ook goed van de jockey om gelijk af te stappen na de race, je zag dat het paard echt alles gegeven had. AP McCoy stapte ook gelijk af trouwens. Daarnaast ook knappe prestatie van Sam Waley-Cohen. Bijna zowel de Gold Cup als de National :D.

Jammer van de twee paarden die overleden :\ . De Grand National staat daar ook wel een beetje om bekend. Altijd een groot deelnemersveld, 40 paarden. Zou al schelen als ze minder paarden zouden toelaten aan de start.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:35

Dat is ook wat ik denk Apple met minder deelnemers zou het al zo veel ongelukken schelen.