Maar de dame in kwestie heeft wel iets met paarden lijkt me.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fiffill schreef:Ik snap niet zo goed wat dressuur op een hoog niveau te maken heeft met een touw om een been.
Robin_S schreef:Inderdaad Sonja, en ik vind dat het stukje sowieso helemaal in het belachelijke wordt getrokken door de presentator! Terwijl zij zelf echt wel een serieus staaltje NH wilde laten zien waarschijnlijk..
Wendy schreef:Fiffill schreef:Ik snap niet zo goed wat dressuur op een hoog niveau te maken heeft met een touw om een been.
Zoals anderen in het topic ook al uitlegden kan de oefening met het touw om het been gebruikt worden om te werken aan het wijken voor druk. Het is wel een gevorderde oefening die je niet zomaar moet gaan uitvoeren zonder de juiste uitleg.
Datzelfde geldt voor hogere dressuur: een passage bijvoorbeeld moet je niet zomaar uit gaan voeren zonder de juiste voorbereiding en kennis. En een paard wat op zijn plaats hopst voert geen piaffe/passage uit.
Dat is wat ik er mee bedoel: kun je dan nooit meer iets voor gevorderden uitzenden op tv (mits juist toegepast natuurlijk) omdat je altijd dan maar bang moet zijn dat anderen het zonder kennis van zaken uit gaan proberen in de achtertuin?
Fiffill schreef:Wendy schreef:Zoals anderen in het topic ook al uitlegden kan de oefening met het touw om het been gebruikt worden om te werken aan het wijken voor druk. Het is wel een gevorderde oefening die je niet zomaar moet gaan uitvoeren zonder de juiste uitleg.
Datzelfde geldt voor hogere dressuur: een passage bijvoorbeeld moet je niet zomaar uit gaan voeren zonder de juiste voorbereiding en kennis. En een paard wat op zijn plaats hopst voert geen piaffe/passage uit.
Dat is wat ik er mee bedoel: kun je dan nooit meer iets voor gevorderden uitzenden op tv (mits juist toegepast natuurlijk) omdat je altijd dan maar bang moet zijn dat anderen het zonder kennis van zaken uit gaan proberen in de achtertuin?
Vind ik geen vergelijking, met die oefeningen kan minder snel iets ernstigs misgaan dan met longeren aan een been.
Als vertrouwensoefening, wijken voor druk, 'n paar stapjes... daar kan ik best inkomen, maar dit ziet eruit als longeren, wat natuurlijk ook door de montage kan komen. Overigens lijkt het me fijner voor het paard als je dan een touw zonder gesp gebruikt.