Nogmaals, ik vergelijk niet met de familie bos......
Ik zal wel even temmen of er een smiley toegevoegt kan worden zodat het bericht hoop ik ook gelezen wordt zoals ik m bedoelt had
21deees
Geplaatst: 25-01-11 19:30
Een meisje by ons op de vereniging deed dit ook vaak.. Kon die man ff "luieren" en dan nam zij het stuurwerk vanaf het paard over.. Best leuk om te zien.. Maar anders oefen het eerst paar keer thuis om te kijken hoe het dier reageerd
BlueStar
Geplaatst: 25-01-11 20:24
Jemig ben ik dan de enige die snapte dat de link er was om te laten zien en niet bedoelt was om het zelf ook maar even te gaan doen?
Ik snap dat de jongere graag even op de paarden willen zitten tijdens het mennen, das jeugd
Als de eigenaar daar ok mee is dan kan het gewoon, ik neem aan dat hij zijn paarden beter kan inschatten dan wij alleen uit verhaal. Hij zit ook niet te wachten op ongelukken (los of het nu wel of niet een handig iets is om te doen) Natuurlijk klever er gevaren aan, er is wat lastiger te sturen enz. enz. Maar om er nu zo ophef over te maken? Er zijn goede tips gegeven om het zo veilig mogelijk te maken en zo aangenaam mogelijk.
Ik ben dan ook levens gevaarlijk bezig geweest toen ik jonger was. Een shet, alleen weg met een tweewieler, was nog nooit op gezeten (alleen gement en goed betrouwbaar) ik knoopte de teugels vast aan het hout, stapte over de rand, via de bomen even op zijn rug gewoon bovenop de leidsels. De pony keek alleen de eerste keer wat raar, daarna nooit meer. Stapte op de normale manier af, zonder hem vast te hebben of klom via de bomen weer terug in de kar. En ja het was voor 5 minuten gewoon en midden in een park. Het is maar net hoe goed je het dier kent en hij de menner vertouwd, ik zal deze stunt dus nooit uithalen met onze jolly, Moreno weet ik nog niet of dat ooit eens gebeurt maar die is nu pas 1.5 jaar.
janouk
Geplaatst: 26-01-11 07:11
Misschien maken sommige mensen zich meer zorgen om wat er kan gebeuren, omdat een aantal mensen hier wel eens gezien hebben hoe een span aan de kletter gaat met de koets en het laatste wat je dan wil, zijn kinderen voor op je paard. Daarom wordt er gewaarschuwd om dit niet te doen.
belle_boef
Geplaatst: 26-01-11 07:32
Ik zou het niet doen. Als ze op de kletter gaan en jij valt er af lopen ze je plat of kom je onder de kar.
Janouk: Ik ben zélf aan de kletter gegaan met een aanspanning, en ik heb het meerdere keren zien gebeuren. Dus nogmaals: Niet zomaar met elk paard, maar bijv het span van mijn buren zou ik het zo bij doen (áls ik er meerwaarde in zou zien)