Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne83 schreef:nou wil ik ook nog wel even wat zeggen over de term nh, wat inderdaad een storende term is. Voor zover ik begrepen heb, gaan mensen als pieter baalbergen, hempfling, abeln, nibbelink (volgens mij ook, maar ik weet het niet 100% zeker) uit van paarden in de natuur, het hempfling idee. Zo van je beweegt je heupen en het paard reageert. Dit zal vast allemaal werken bij hele jonge paarden of wilde paarden, maar bij paarden die in aanraking zijn gekomen (en helemaal verknipt zijn door!!!) mensen werkt dit gewoon niet meer, ze zijn gewoon te veel in de war gebracht.
Dan blijven volgens mij alleen mensen als parelli en voest over, die wat met zo'n paard zouden kunnen.
cornelie schreef:Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen met mijn opmerkingen is het feit dat 'NH' niet meteen niet goed is omdat toevallig deze meneer P.N. het niet lukte. Dáár ging het bij mij om
kinglover schreef:ieder mens kan zn gelijke tegen komen waarmee het hem niet lukt...
wil niet zeggen dat NH gelijk ook niet 'alles' kan...
gijsenkim schreef:Precies niet elk probleem geval is geknipt voor NH, sommige zijn gewoon geknipt voor het slachthuis. dan helpt zelfs NH niet meer.
Ik weet niet of iemand van jullie wel eens een paard echt heeft zien aanvallen, Ik kan je verzekeren dan als je dat ziet dat iedereen zich nog wel een keer zal bedenken of ie wel met paarden door wil gaan. En dan bedoel ik niet een keer bijten of met open mond op je afkomen!
Ik heb toen ik dat zag zeker een half jaar nagedacht of ik paarden nou echt zulke lueke wezens vond.
gijsenkim schreef:Sorrie dat is gewoon bijten. Aanvallen doet een paard brullend, snuivend, zwetend met zijn ogen rollend met vier benen van de grond afkomend. Het is net of er een aardbeving bezig is. Is niet vergelijkbaar met alleen bijten. Ik heb twee hengsten met elkaar zien vechten toen ik in america werkte en dat is echt heeeeeel iets anders.
Anya schreef:Van dit paard was ik op slag doodsbang. .
gijsenkim"]
[quote="Anya schreef:Van dit paard was ik op slag doodsbang. .
Odi schreef:Ik weet de perfecte plek voor deze shet en voor een heel goed doel. In Enschede e.o. loopt die idoot weer rond die de paarden met een mes steekt. Zou het niet geweldig zijn als hij/zij die shet treft en compleet door dit dier wordt afgetuigd.
Odi schreef:Ik weet de perfecte plek voor deze shet en voor een heel goed doel. In Enschede e.o. loopt die idoot weer rond die de paarden met een mes steekt. Zou het niet geweldig zijn als hij/zij die shet treft en compleet door dit dier wordt afgetuigd.