Super lief paard, trapt gericht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brandy8

Re: Super lief paard, trapt gericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:55

zal wel een friezen ding zijn, die van mij doet dit ook, echt zo gemeen, soms krijg ik het zand van de bak in mijn gezicht doordat hij naar me uithaald.
Ik probeer hem dan ook wel op zijn plek te zetten maar niets werkt gewoon.
Hij is nu 16 en doet het nog steeds heb hem al 12 jaar.
hij doet ook wel eens aanvallen met longeren of losgooien dan komt hij met zijn oren in zijn nek naar me toe en vaak nog even dat voorbeentje omhoog gooien naar me. echt dominantiegedrag dus.
in de wei neem ik ook altijd een touwtje of iets dergelijks mee voor de zekerheid.
maar voor de rest is het echt een superlieve fries , moet er altijd wel een beetje om lachen stiekem maar het is natuurlijk wel gevaarlijk.hihi

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:07

brandy8 schreef:
zal wel een friezen ding zijn, die van mij doet dit ook, echt zo gemeen, soms krijg ik het zand van de bak in mijn gezicht doordat hij naar me uithaald.
Ik probeer hem dan ook wel op zijn plek te zetten maar niets werkt gewoon.
Hij is nu 16 en doet het nog steeds heb hem al 12 jaar.
hij doet ook wel eens aanvallen met longeren of losgooien dan komt hij met zijn oren in zijn nek naar me toe en vaak nog even dat voorbeentje omhoog gooien naar me. echt dominantiegedrag dus.
in de wei neem ik ook altijd een touwtje of iets dergelijks mee voor de zekerheid.
maar voor de rest is het echt een superlieve fries , moet er altijd wel een beetje om lachen stiekem maar het is natuurlijk wel gevaarlijk.hihi

nou die had zekerweten een klets gekregen
heb ik met mijn merrie ook gedaan en durft ze echt niet meer
;)
alleen durf ik nog niet haar te halen uit de wei, ze moet naar mij komen naar het hek, daar zet ik haar vast aan de lijn en doe dan pas het hek open
voel me namelijk super klein in de wei haha

KimvWijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:27

Duidelijk maken wie de baas is en volhouden

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:30

Je zou ook eens kritisch naar je eigen houding moeten kijken. Hoe en waar sta je ten opzichte van een paard. Misschien zeg je wel met je bewuste bewegingen/stem dat hij sneller moet, maar sta je onbewust je paard te blokkeren en dat hij als reactie hierop trapt.

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:33

@t jenny_s Ik denk dat je dit niet wegkrijgt met slaan met een zweep , bij die van mij zal het dan alleen maar erger worden en hij zal me dan helemaal niet meer vertrouwen en nog eerder naar me uithalen.
wat ik wel doe als hij dat doet is hem stilzetten en naar achter laten lopen daar heeft hij een hekel aan want dan ben ik dominant over hem maar daarna probeert hij het toch weer.
Het blijft een gevecht helaas!