Hoe belangrijk vind jij gras voor een paard in actiefstal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:41

lailapri schreef:
het kan altijd beter dus dan moet niemand paarden houden.
Wie weet koopt ze wel een paard wat nu een leven heeft stalpaard en er dus helemaal niet uitkomt.
Ik vind het een beetje kortzichtig dus.

Tsja, we zitten hier in het NA hoekje, dus dat kun je verwachten ;) :D

lailapri

Re: Hoe belangrijk vind jij gras voor een paard in actiefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:57

Nh is bij mij ook ruim denken. Is het nou zoveel slechter als je ipv 24 uur 12 uur op stal staat?
Een groep paarden op stal is ook een kudde. Laat je 1 of 2 achter kan ik best begrijpen dat veel paarden dit moeilijk zullen vinden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:54

Het leven bestaat sowieso uit compromissen. Ik moet bijvoorbeeld ook werken voor mijn geld. Ik zou het liever niet doen, maar zo erg is het nou ook weer niet. Ik krijg het gevoel van Dani_ dat ik door mijn paard dus alleen in de winter niet 24/7 buiten te laten lopen, ik hem een slecht leven geef. Zo zie ik het niet. Ik geef dat paard een goed leven: veel weidegang, voldoende ruwvoer, kan sociaal gedrag uiten in een kudde et cetera. Misschien is het niet het allerbeste leven maar toch zeker wel een goed leven.

Joviban: helaas heb ik niet de tijd om alleen voor weidegang te gaan waar ik alles zelf moet doen. Daarom ga ik ook naar een pensionstal (ook vanwege bak enzo).

Mocht het zo zijn dat er in de toekomst een plekje vrijkomt op de Maesberg (actiefstal) dan ga ik dat ook zeker overwegen, maar die zit nu vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:04

dorientjuh schreef:
Joviban: helaas heb ik niet de tijd om alleen voor weidegang te gaan waar ik alles zelf moet doen. Daarom ga ik ook naar een pensionstal (ook vanwege bak enzo).

Zo bedoel ik het ook niet. ;)
Jij kunt je toch een beetje inspannen om ervoor te zorgen dat jouw paard een weidemaatje krijgt die in de winter ook buiten blijft. Op diezelfde pensionstal.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:22

Waar zoek je precies iets? Een vriendin van mij heeft haar paard 24/7 buiten in Nijmegen..

Je zou ook verder kunnen kijken dan alleen naar pensionstallen die een website hebben, of adverteren op internet (weet niet of je dat al gedaan hebt, hoor).

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 10:28

Joviban: oh zo had ik het inderdaad niet begrepen. Maar dat is wel een goed idee ja. :j
Dani_: Nou ik zoek iets in of om Nijmegen, maximaal een half uur met de auto.

pmarena

Re: Hoe belangrijk vind jij gras voor een paard in actiefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:30

Het is op zich natuurlijk inderdaad nog wel de moeite waard om even te informeren op die stal of er meer mensen zijn die hun paard 's nachts buiten zouden willen houden , wie weet is er wel iemand die er al een tijdje staat en dat ook graag zou willen , maar niemand van haar huidige stalgenoten "mee" krijgt in dat idee :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:43

Dani_ schreef:
lailapri schreef:
het kan altijd beter dus dan moet niemand paarden houden.
Wie weet koopt ze wel een paard wat nu een leven heeft stalpaard en er dus helemaal niet uitkomt.
Ik vind het een beetje kortzichtig dus.

Tsja, we zitten hier in het NA hoekje, dus dat kun je verwachten ;) :D

Dus jij insinueert nu dus dat naturals kortzichtig zijn? ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:22

Gini schreef:
Dus jij insinueert nu dus dat naturals kortzichtig zijn? ;)

:')

Ik zie nu dat je het inderdaad zo op kunt vatten, maar zo bedoelde ik het niet :D

@TS: ik heb je haar boktnaam gepb't

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:10

Onze paarden zijn zeer tevreden in hun actiefstal, ondanks de grasbeperking! Ik zou wel een kleine wei erbij willen hebben, maar helaas! Voor de haflinger is het ook veel beter zo, die wordt heel snel veel te dik. O ja, ik beschouw mezelf niet als natural, maar wil wel graag het beste voor mijn paarden. Vandaar de keuze voor een actiefstal met onze beperkte ruimte.