Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shaartje1991 schreef:Wat ik hier niet snap.. Iedereen verteld wel vanalles waar waar blijven de tips?? Vertel haar dan Hoe je het kunt verbeteren misschien heeft ze daar wat meer aan als dat gezeur over dravers die wel of niet galloperen.
wopkelover schreef:Nounou
ik vind dat jullie haar allemaal niet zo af hoeven te vaken
volgens heeft dit meisje gewoon een wedstrijdje geprobeert
op een laag niveau
jullie moeten niet vergeten dat draves een hoop temprament hebben
en dat ze mischien daardoor wel op een hoge snelheid door de bak gaan
het beestje moet inderdaad nog een hoop leren
maar zolang zij op dit moment niet voor de winst gaat
en enkel voor de ervaring
vind ik er niks ergs aan
Adil18 schreef:wopkelover schreef:Nounou
ik vind dat jullie haar allemaal niet zo af hoeven te vaken
volgens heeft dit meisje gewoon een wedstrijdje geprobeert
op een laag niveau
jullie moeten niet vergeten dat draves een hoop temprament hebben
en dat ze mischien daardoor wel op een hoge snelheid door de bak gaan
het beestje moet inderdaad nog een hoop leren
maar zolang zij op dit moment niet voor de winst gaat
en enkel voor de ervaring
vind ik er niks ergs aan
Maar waarom dan niet eerst thuis of op andere gelegenheden ervaring opdoen...Waarom meteen een marathon in een vrij kleine binnenbak?
Juist de prestratiedruk en zenuwen op wedstrijd voeren er imo nog wel eens toe, dat er geen oog meer is voor het "fijne", en dat is juist wat dit paard nog is.
Ik zie een kei van een paard, een kanon, een dier wat wil gaan....Maar dit allemaal nog wat ongecontroleerd en chaotisch. Het "fijne" mist nog. Daar moet de TS aan werken imo...en ik betwijfel eraan of een wedstrijd zoals deze hierin bijdraagt.
En dat bedoel ik absoluut niet boos! Want ik vind het top dat de TS dit doet, en inderdaad zoals ze zelf zegt: Een draver is wel een slag apart en dat vergroot zeer zeker de uitdaging..!
Adil18 schreef:Yv0tjuH schreef:Sommige mensen lezen blijkbaar niet goed en kennen de paardenrassen niet en weten denk ik niet wat een marathon inhoudt ofso.
Een draver is een paard die liever draaft dan galoppeert, waardoor het er wat vluchtig uitziet. Bij een marathon moet je een parcour zo snel mogelijk afleggen.
Ik heb dit even aan een vriendin van me laten zien die met een tweespan-dravers marathonwedstrijden meedoet. Ze vindt het jammer dat jij en de TS zich achter de zogenaamde beperkingen van het paard verstoppen.
Nu heb ik niet zo veel verstand van zaken hoor, maar die dravers van die vriendin van me lopen toch echt een stukje anders, nemen stelling aan en galopperen eigenlijk ook de hele tijd, waar ze overigens heeeeeeeeel erg hard en lang voor heeft moeten oefenen. Echter heeft ze dit op dressuurwedstrijden geoefend en niet tijdens de marathon.
Voor de rest moest ik even van haar zeggen (en daar sluit ik me bij aan): Het is wel een super mooi beest die overduidelijk lol heeft, en dat hebben jullie ook. Potentie is er genoeg
Yv0tjuH schreef:Wij verschuilen ons hier absoluut niet achter. Wij zien alleen in dat dit haar zwakkere punten zijn, en daar trainen we ongelooflijk veel op, en zoals al meerdere malen gezegd, thuis gaat dit prima, op ander terrein ook, alleen op het moment dat zei dus de muziek hoort en pionen ziet wil ze gewoon lekker hard gaan, en heeft ze maling aan alles. En dat kunnen we alleen maar verbeteren door veel te trainen, want muziek buiten, en met langere lijnen doet ze het wel goed dus dat heeft geen zin om daar alleen maar te blijven hangen.
Adil18 schreef:Yv0tjuH schreef:Wij verschuilen ons hier absoluut niet achter. Wij zien alleen in dat dit haar zwakkere punten zijn, en daar trainen we ongelooflijk veel op, en zoals al meerdere malen gezegd, thuis gaat dit prima, op ander terrein ook, alleen op het moment dat zei dus de muziek hoort en pionen ziet wil ze gewoon lekker hard gaan, en heeft ze maling aan alles. En dat kunnen we alleen maar verbeteren door veel te trainen, want muziek buiten, en met langere lijnen doet ze het wel goed dus dat heeft geen zin om daar alleen maar te blijven hangen.
Dat klinkt erg goed, de laatste post van de TS ook. In dat geval is het op wedstrijd gaan om te oefenen met de druk niet slecht, kan ook alleen daar.
Veel succes in ieder geval voor jullie drie!
marrianne schreef:Cheetahfan schreef:Dat ze omhoog komt, zo hard die bochten door gaat. Ik vind het totaal plaatje gewoon niet fijn uitzien
Maar ik voel natuurlijk niet hoe het paard is, maar het feit dat ze omhoog komt alleen al.
Mischien eerst wat meer aan de rust en het vertrouwen gaan werken voordat je mee gaat doen aan dit soort dingen?
Ze hoeft maar 1 keer te schrikken (En dat ik op de filmpjes al een aantal keer gebeuren) en het gaat een keer goed mis.
blijkbaar begrijp jij vrij weinig van het indoor marathon mennen, misschien eerst eens een dagje gaan kijken, andere aanspanningen bekijken en dan pas beoordelen.
Citaat:Jij kent mij niet, dus daar kan je niet over oordelen.
Ik men zelf ook, weliswaar niet indoor maar ik weet wat marathon inhoud.
Ik weet ook dat dravers wat vluchtiger draven, en dat het zo snel mogelijk afgelegd moet worden.
Maar er moet toch ook een zekere rust in zitten, en dat zie ik hier niet.
Ts@ Ik zeg niet dat je haar aan de kant moet laten staan, ik vind het ook goed dat je dit traint, want idd, alleen door het te doen leert ze het.
Maar kijk alleen uit dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Ik wil je echt niet aanvallen ofzo, maar ik weet hoe gevaarlijk het kan zijn met een paard die je niet onder 'controle' hebt.
Ik ben ook een keer hard omgeklapt, omdat de pony ervandoor schoot.
Dan kost het heeel veel moeite om het vertrouwen weer terug te krijgen.
En dat zou zonde zijn, want ik vind het een leuk paard, en ik denk dat je er nog veel uit kunt halen
Ik denk dat als de dressuur en rust er wat meer in zit, het een veel mooier plaatje zal geven.
Cheetahfan schreef:Nou, je weet in ieder geval waar je mee bezig bent, hoop nog wat topics van jullie te zien.
knacky schreef:Hallo
ik vind het super leuk dat je dit met je draver bent gaan doen.
Het is inderdaad een uitdaging. Maar ik geloof wel een leuke uitdaging.
Ik las dat mensen vroegen waarom je geen oogkleppen heb.
Ik heb zelf 3 koerspaarden en een jaarling. Dit zijn ook dravers,
ik zou geen oogkleppen erbij doen als open goed gaat.
Wij gebruiken oogkleppen juist vaak bij paarden die traag zijn, zodat ze meer actief worden
als er een ander paard aankomt.
Een van mijn paarden heb ik open, dicht en van alles eigenlijk er al aangehangen en dat is gewoon mogelijk.
met haar heb ik ook een parcour 80-90 cm gesprongen.
Ik wens je heel veel succes en hoop hier meer van te lezen
liefs nicky
b485 schreef:Suzotje, ik lees dat je thuis er propere wendingen uit krijgt en er veel rust in probeert te brengen maar dat ze op wedstrijd ontploft. Kan je niet een aantal wedstrijden met een andere instelling starten: niet met de instelling een zo snel mogelijke tijd neerzetten, maar ook op wedstrijd er een zekere rust in krijgen. Gewoon dressuurmatig netjes proberen te laten lopen. Tempo zit er genoeg in en of ze dan draaft of galoppeert maakt niet uit.